söndag 9 september 2012

Dag 49 - Höstsol!

Träning: Dressyrpass med Wille, ca 45 min. Fin häst och bra jobb, det känns lite i rumpan nu ;) Ingen styrketräning men "aktiv" nattning av dottern genom att stå och guppgunga sidledes med henne i famnen i ca 15 min, också bra för rumpan!
Mat: Ok matdag :)
Sammanfattning: Ganska bra dag tycker jag :) Och i morgon är vi halvvägs!

Idag var det riktigt härlig höstsol ute! Mormor, Alice och jag tog en sväng till Funbo Plantskola där de hade Trädgårdsdagar med plantloppis, rea på allt annat, tipspromenad och (bäst enligt Alice) bjöd på fika. Vi hade det riktigt trevligt där i solen :) Mormor gick och letade växter, jag försökte svara på tipsfrågorna och Alice hängde i sandlådan (efter att ha ätit två rullebullar :P). Sen rejsade vi hem, matade magarna och nattade liten i vagnen. Jag körde vidare på solvågen och åkte till stallet. Väl där fick jag dränka Willes svans i pälsglans eftersom han hade hittat en kardborreodling :S Det tog en stund men nu är svansen hans fin igen! Vi klädde på dressyrstassen och gav oss av mot Hånstas bana. Vägen var ganska nysladdad så jag kunde värma upp med mycket övergångar mellan skritt och trav samt ställning åt båda hållen + rakställning. På banan jobbade jag lite trav nedsuttet med fokus på stöd på yttersidan och fortsatte med samma jobb i galopp. Wille jobbade jättefint och jag hade verkligen bra stöd på yttertygeln i båda varven :) Han var däremot lite trött/stel i bakkärran så jag ska nog köpa en ny omgång djävulsklo till honom. På hemvägen började jag med att trava rakt fram och göra många, tydliga tempoväxlingar. Samlingarna gick bra men han orkade inte riktigt skjuta på i ökningarna. Avslutade med att lägga ner honom lång och låg och han var så mjuk och fin i överlinjen :) I morgon ska jag nog ta en lugn joggingtur och sen stretcha bakbenen lite.

Morgondagen i övrigt bjuder på tandhygienist, klädsortering hos mormor (det är snart dags för barnklädesloppis igen) och så borde jag läsa klart juridikboken inför första föreläsningen på tisdag. Får se vad som hinns/orkas med, det känns som lite mkt. Men jag känner mig verkligen på rätt spår igen iaf! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar