fredag 21 september 2012

Dag 61 - Herr Fjant på ridtur

Träning: 35 min ridning på en stålfjäder till häst och sen storhandling!
Mat: Har ätit, men kanske inte jättebra...
Sammanfattning: Terminens första tenta är avklarad och jag utnyttjade resten av dagen tidseffektivt :)

Tentan kändes faktiskt bra. Jag bör ha G iaf, och nästan kanske till och med VG :) Sen rejsade jag till stallet och hade bespetsat mig på en långtur. Men nä, det var dimma och dis och jag hade ingen jacka med mig så det blev en lite kortare tur på Herr Fjant som såg spöken överallt.

 Matte, det låter i busken och jag tror inte på att det är en fågel, det MÅSTE vara en drake! Faktiskt!

 Nehe, det var ingen drake i busken. Men där framme då? Sabeltandade monsterkaniner i diket!?

 Men alltså matte, det bara MÅSTE vara nåt farligt låååååångt där framme så jag bara MÅSTE kasta mig lite hit och dit nu. Faktiskt!

Större delen av ridturen gick ut på att förklara för Wille att vägen vi red på inte hade blivit fylld av fällor á la Indiana Jones sen vi red där sist förra veckan någon gång. Jag har en känsla av att det får bli en längre tur i morgon, med en hel del galopp inblandat! :P Jag har för mig att han ska föreställa vara 22 år gammal nu, men jag kan också ha fel ;)
Innan jag hämtade Alice på dagis hann jag åka och handla också. Fick stressa en del men det var det värt för att få göra det ensam! Allt går ju grymt mycket snabbare och smidigare när jag är ensam :) Efter hämtning åkte vi till mormor och morfar för att kattvakta lite eftersom de två är ute på baluns. Morfar fyller år idag och avtackas från universitetet idag och i morgon med gästföreläsare från hela världen :) Lite tråkigt är det att inte vara där, jag hade gärna träffat flera av dem! Sen fyller ju störstsyster år idag också! Doppeldag likosm. Grattis grattis till båda två! ❤ Önskar den där skånefamiljen kunde bo lite närmre så att vi kunde fira mostern också. Faktiskt! ;)

Hoppas på fint väder i helgen också, då ska Alice få leka fotomodell åt Elin! Hon behöver lite nya bilder till sin portfolio och det är ju bara kul att kunna hjälpa till :) Hennes hemsida hittar ni här, hon är verkligen jätteduktig! Ska se om Alice kan få åka med till stallet och hälsa på grisarna också. Tror mormor också är lite sugen på att hälsa på dem ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar