söndag 23 september 2012

Dag 63 - Kan själv!!

Träning: 30 min, ca 3,7 km, lösgörande för både häst och ryttare. Sen en massa jobb i garaget.
Mat: Halvok matdag.
Sammanfattning: Ok dag i höstrusket!

Idag har det verkligen varit höstigt ute. Alice var på sitt riktigt vrångaste humör och var inte rolig att ha att göra med på förmiddagen. Gallskrek när man försökte ta på henne kläder :/ Hon vill redan kunna göra allt själv. Så då fick hon hålla sig själv, med blandat resultat ;)



Tur att hon är så söt, den lilla terroristen ;) ♥ När hon sovit middag blev hon tack och lov på bättre humör

Själv flydde jag fältet när mormor tog hand om läggningen av monsterungen och började med en sväng på KappAhl. De hade ju BH-rea (alla för 99:-/st) som tog slut idag, och jag hittade faktiskt en! :) Unnade mig själv ett par nya byxor också och det blev iaf en storlek mindre än sist jag köpte byxor :) Även om det går långsamt så går det åt rätt håll! När shoppingen var avklarade örnade jag ut till stallet där det var bra mycket mer höstigt och ruskigt väder än vad det var i stan. Hann iaf med en ridtur mellan skurarna :) Vi började turen med en diskussion om huruvida man ska använda bakbenen aktivt eller inte, och när jag gått segrande ur den dispyten så var Wille riktigt fin och mjuk i kroppen. Pigg och lite halvspänd också iofs men det skyller jag till stor del på vädret.

Kom hem igen till en gladare tjej som var ute och hjälpte mormor och morfar i garaget. Jag har själv fått lite ordning på min hästdel där så nu kommer jag åt täcken och grejer till senare. Slängde ett gäng gamla boots också, men tog reda på kardborre från dem så att jag kan laga Eskadron och PC-skydden :) Så imorgon ska jag nog ta och sy lite :) Och göra i ordning saker inför kommande helgs barnklädesloppis i St Perskyrkan såklart :) Lite pluggande kan jag nog alltid klämma in också ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar