lördag 20 oktober 2012

Dag 88, 89 & 90 - Tenta, resultat och städning!

Dag 88: 
Träning: PW/stavgång i ösregn. 2 km, 19 min. Helt ok med tanke på förkylningen.
Mat: Ok matdag, dålig lunch iofs...
Sammanfattning: Jag är så glad att jag tog mig ut och gick trots total trötthet i kropp och knopp!

Dag 89: 
Träning: 35 min lugn ridning. Förkylningen är värre...
Mat: Sådär dag, har ingen lunchaptit.
Sammanfattning: Trött och sliten!

Dag 90:
Träning: Tre timmars städning på dagis blev det. Regnet stoppade vidare aktiviteter.
Mat: Sådär igen...
Sammanfattning: Jag är less på regn och förkylning!

I torsdags skrev jag tenta i externa flöden. Jag var enormt nervös, eller, jag hade snarare inget självförtroende alls. Pluggade massor, mamma fick förhöra mig innan jag åkte till skolan på morgonen till och med. Och som jag skrev sen! Jag har nog aldrig skrivit så mycket på en tenta! Och det lönade sig för under fredagen mailade läraren och sa att jag fick VG! :D Hon hade inte dubbelräknat poängen än så jag fick inte veta hur jag låg till så, men VG känns ju ändå toppen så jag är verkligen jätteglad :) Nu ska jag bara ladda och läsa till omtentan i juridik på onsdag.

Idag var det fixardag på dagis så jag tillbringade tre timmar där med städning. Visst, det är lite drygt och jobbigt, men attans så fint det blir! Och de underbara barnen och fröknarna är ju värda en ren plats att vara på om dagarna :) Det var också bra att få en lite mer insikt i vad det är som måste göras först när det är dags för renovering. Förutom såna vitala saker som att fixa grunden så blir det nog köket inne som tas först. All mat kommer ju dagligen från ett cateringföretag så det behövs ju inget riktigt kök. Det som behövs är kyl/frys, diskho, diskmaskin, micro och smarta förvaringar! Som det är nu så är det ett litet, pryttligt 60-talskök med alldeles för många smålådor som inte är optimala. Jag hoppas att man kan få hjälpa till att tänka och planera där, det skulle vara jättekul! :)

I morgon ska Alice och jag till mormor på fm och leka med storkusinerna. Sen åker mormor till Skåne igen, men den här gången är morfar kvar hemma så vi behöver inte barnvakta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar