söndag 30 december 2012

Mysdag!

Vi har verkligen tagit till vara på årets sista, lugna dag (ja, det är en dag i morgon också men den brukar mest vara hektisk!) och har haft en riktig mysdag ♥ Dagen började med att vi insåg att vi glömde handla igår. Då var det bara att trolla med knäna och googla lite. Sen tillagade jag stekpannebröd på ett egetkomponerat recept. De blev riktigt smarriga!! :)


2.5 dl rågsikt
3 dl vetemjöl
1 rågad tsk bikarbonat
50 g smör
1 dl mörk sirap
1 dl vatten 

Blanda de torra ingredienserna och krama ner smöret i mjölblandningen. När smöret är finfördelat så blanda ner sirap och vatten. Gör bollar och platta ut dem till lagom stora plattor. Stek några minuter på var sida på medelhög värme. Är det för varmt blir brödet bara klart på ytan och degigt innuti.

När jag kom ut från köket möttes jag av en rosa kokong :P
 Hon hade fått lite hjälp av pappsen ;)

När det var sovdags för liten så åkte jag till stallet och kvällen sen fortsatte med soffhäng, duplolek och mys. En lagom avancerad och mysig dag helt enkelt! Nu känner jag en förkylning komma krypande... Men det var väntat, jag är alltid sjuk på nyår!

I morgon ska vi vara hos mormor och morfar och äta god mat. Som en duktig bloggare så ska jag självklart ta kort på matlagningen och lägga upp här ;) Jag tänkte göra en "årsresumé" också men det får nog vänta en dag till, då är det ju faktiskt bloggens ett-årsdag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar