tisdag 1 januari 2013

Idag är ingen vanlig dag...

...för det är bloggens ettårsdag! Hurra hurra hurra!




Så, då kanske man ska summera det gångna året då? Det har faktiskt varit ett av de bästa åren i mitt liv tror jag. Jag mår väldigt bra i mig själv vilket också smittar av sig på det runt mig. Skolan har gått över förväntan bra och jag har klarat alla tentor och inlämningsuppgifter på första försöket! Nästa vecka skriver jag min sista tenta på utbildningen och efter den 18 veckor långa praktiken så är utbildningen klar! Jag har ALDRIG varit så här framgångsrik i skolan tidigare, och det är en härlig känsla! :) Utöver skolan har jag ju kommit igång med träning igen. De senaste månaderna har det inte blivit annat än ridning eftersom skolan krävde lite extra, men det ska det bli ändring på igen. Jag längtar ut till mina stavar! Eftersom bästaste systerbarnen (och syster såklart) gav mig halkskydd i julklapp så har jag inget att skylla på längre ;)

Ridmässigt så har den senare delen av året varit nästintill enbart positiv. Efter flytten till Lena Prästgård så har Wille bara mått bättre och bättre. Vi kom igång och tränade lite i somras och har jobbat en hel del tillsammans också. Just nu är Wille välmusklad, positivt stark och underbart ambitiös i arbetet. Jag vågar nästan säga att han inte varit så här fin sen vi var på Strömsholm, och då är han ändå 23 år gammal nu! ♥ Jag ser verkligen fram emot våren med honom, det kan ju bara bli bättre träningsmöjligheter och energin blir högre hos mig med ljuset. Dessutom är stallet fullt med jättehärliga ridkamrater just nu, vi trivs verkligen!

Alice växer så det knakar. Sen dagisstarten har hon verkligen utvecklats, nu snackas det för fullt, äts med bestick och dricks ur glas. Dessutom så sjunger hon mycket och gärna ♥ Det är så underbart att höra henne sjunga när hon sitter och läser. Annars är det Pippi som gäller för henne, så om hon blir ledsen på dagis brukar stortjejerna sjunga Pippisången för henne ♥ Vi kunde inte haft bättre tur med dagis heller, Rödmyran är bäst!!

M har haft ett ganska intensivt år på jobbet, men har skött alla utmaningar bra och belönats för det. Dock så behöver firman expandera men det är svårt med lokaler och tid.

Visst, det har varit några smärre upp- och nedgångar under året men överlag tycker jag att man kan summera det som riktigt positivt. Med det bakom mig ser jag framtiden an med en optimism och glädje. Jag ser verkligen fram emot praktiktiden och hoppas att jag kan göra tillräckligt bra ifrån mig att det leder till en anställning. När en anställning finns på pappret så kan drömmen om ett hus bli lite mer verklighet :)

Nu sover min fina familj i sovrummet bredvid. I morgon börjar M jobba igen efter ledigheten och jag måste ta tag i pluggandet inför tentan. Vi ska vara hos mormor som som vanligt är underbart snäll och ställer upp som barnvakt. Utan henne hade förra året aldrig lyckats såpass bra som det gjorde och jag är enormt tacksam för all hennes hjälp och stöd!

Till sist måste jag ju tacka den trogna skara läsare jag har också, visst kör vi på ett år till va? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar