onsdag 28 augusti 2013

Träningsvärk!

Äntligen har jag träningsvärk!! Nej, jag är inte knäpp i skallen, eller, inte mer än vanligt iaf, men jag har ju gymmat i nästan en månad nu utan att ha fått så värst mycket träningsvärk av det. Det har "oroat" mig lite för eftersom jag vill ju att det ska ta. Och jag kan verkligen inte öka varken vikt eller antalet repetitioner, då dör jag på plats :P Igår inledde jag däremot med ett dressyrpass på förmiddagen och gym på kvällen (vilket fick bli lite lugnare än vanligt) och det verkar vara en bra kombo :)

Dressyrpasset gick också JÄTTEBRA!!! Min fina, fina häst! Jag red till ett fält för att trimma lite. Vi har ju inte gjort så mycket sånt under den senaste månaden och ridbanan känns lite trång, så jag är glad att det börjar bli ridbara fält nu :) Iaf så insåg jag snabbt att det var läge att renodla hjälper och förtydliga inramningen. När jag fått koll på det efter en stund försökte jag mig på att samla traven lite mer och sätta lite tryck, men det blev mest uppåt och hejsan så vi gick över till galopp. Oj vilken galopp! Bärig och taktmässig, fina tempoväxlingar inom galoppen och till och med lite tänk till piruettgalopp. Avslutade med galoppslutor och byten, som hela tiden var rena och fina. Några byten i vart tredje blev det också. Han är verkligen så underbar att sitta på ibland!
När vi galopperat färdigt gick jag över till traven igen och nu var den mycket bättre. Det är bara det lilla extra trycket som saknas. Men vi gjorde samma arbete där; skolor och tempoväxlingar. Det var en mycket nöjd herre som fick skritta hemåt sen, och en nöjd och glad matte såklart! :)

Hemma på stallet byggs det för fullt! Taket är klart på ridhuset nu och väggpanelen har börjat sättas. Från 1/11 ska vi har ett ridhus att vara i :)
© Cina Stenson, Lena Prästgård

Det kommer bli så ljust och fint med vitt innertak, limträbalkar och många fönster :) Och det bästa av allt är att taket är isolerat! Det märks redan skillnad när man vistas där inne att det inte blir lika varmt. Toppen!


Idag har jag min första "lediga" dag på länge. Och med ledig menar jag träningsfri. Ska bara cykla lite och sen har terminens första föräldratjänst på Rödmyran i eftermiddag :) Imorgon vankas stallmöte och på fredag är det ju hemmadag för lillfia och mig. Vi ska vinka av mormor som tar med sig kusin A och åker till Skånekusinerna över helgen och sen ska vi bara leka och ha kul :) I helgen är det Ulva marknad också. Förra året ösregnade det men redan nu tyder det på motsatt väder, kul! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar