lördag 5 juli 2014

Sommarlov!

Nu är det sommarlov på riktigt! Eller ja, det blev bara två dagar på dagis förra veckan eftersom störstkusin B kom på besök, men det dröjde ända tills igår (fredag) innan vi kom iväg och tömde hyllan och sånt. Alice plockade smultron på ett strå och tog med till den fröken som var kvar på plats med de sista barnen. <3 Det var väldigt uppskattat!

Resten av veckan var det stall, lek, utebad, lek, Leos Lekland och igår avslutade vi med att avverka tre olika lekplatser på en dag :) Sen var vi trötta må ni tro, men det blev inte lång vila för idag hade vi en baddag med långväga vänner inbokad, och det ville vi för allt i världen inte missa! Nästan 4 timmar på Fyrishov blev det, Alice stormtrivdes och blir mer och mer säker i vattnet för varje gång. Nu kan jag till och med säga att hon tar sig fram i djupt vatten själv, så länge hon har armpuffar på sig. Och även om hon tycker att det inte behövs så håller jag mig inom armlängds avstånd från henne ;)

Efter badet åkte vi hem till mormor och morfar och njöt av värmen i deras trädgård. Många av mormors rosor blommar nu och jag ska nog ta med mig kameran imorgon och försöka ta lite bra bilder på dem! Det fick bli några med mobilen idag ändå :)

Karen Blixen

New Dawn (tror jag)

Denna minns jag inte namnet på, något på S tror jag, och det är första gången på 20 år som den blommar :)

Och det här kan vara en Peace, men jag minns inte riktigt. Får skärpa mig med namnen tills imorrn! ;)


Imorgon är det kära mamma/mormors födelsedag! Den ska firas hemma om det är varmt och på utflykt om vädret tillåter :) Underbara sommarlov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar