söndag 7 december 2014

Kameläventyret!

I oktober någon gång så vann jag en tävling på den fantastiska bloggen Kameläventyret (tryck på namnet så kommer du dit). Priset var en kameldejt, och idag var det dags för Alice och mig att åka på vårt lilla kameläventyr! :) Kamelerna är två herrar av arten Baktrisk kamel. De kommer alltså från asien och är därmed väldigt lämpade för även svenskt klimat. De har en fantastiskt ullig och gullig päls! Kunde jag spinna garn skulle jag nog vilja sno lite ull när de fäller sen ;) Herrarna är lugna och mysiga och vi hade nog kunnat stanna där hur länge som helst!
Så, härmed presenterar jag Kalle kamel & Smirnoff! Och deras supertrevliga matte Gunilla förstås :)


Kalle snor morot ur mattes ficka ;)

Kallenäsa!


Kalle


Smirnoff!


Alice fick börja rida, och som hon trivdes på Kalles rygg! :) Det var bara efter lite övertalning som jag också fick prova en liten sväng ;)
 


Det är inte ofta som jag själv syns på bloggen, men när man fotas tillsammans med den coolaste kamelen i stan så måste man ju! ;)

Efter en stund hos kamelerna bjöds vi in i värmen på lite fika och häng med den tvåbenta herrn, hunden Semlon och ett gäng katter. Hunden la sig på mina fötter och en av katterna blev alldeles kär i Alice <3 Alice blev alldeles kär i hela alltet och grät stora tårar när det efter tre timmar var dags att åka hem. Men vi får helt enkelt se till att vinna fler kameldejter ;)

Vill du träffa kamelerna? Kolla in bloggen jag länkade till och vinn en tävling, eller boka kamelerna till ett event så kommer dem till dig! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar