torsdag 6 augusti 2015

Julitas stall

Som jag sa i förra inlägget så var löjtnant Arthur Bäckström modern man. Han tyckte också om att ha gäster på gården. För att underlätta för gästerna och deras kuskar så renoverade han stallet, en egen del och ett gäststall. I gäststallet lät han till och med installera en spolspilta! Hästnörd som jag är kunde jag inte låta bli att drömma mig bort där inne tillsammans med kameran ;)

Gäststall (ena sidan)

 Spolspilta
 
Permanent stall

 
Seldon med löjtnantens sigill

 
Ett vackert huvudlag, prytt med snäckor!

Och självklart så finns Hästens bön på väggen i selkammaren!




Jag hade nog inte haft något emot att jobba i det stallet. Det fanns utrymmen för att ta ner foder och strö från logen över stallet så att det var lättillgängligt och stora ytor för skötsel av hästarna. En liten rasthage precis utanför också. I båda stallen fanns både spiltor och boxar, väl tilltagna i storlek. Ett riktigt vackert stall! :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar