torsdag 28 juni 2012

Mormormys!

Just nu sitter min lilla älskling och sover i mormors famn <3 M är ute på landet utan oss för att kunna jobba lite på takbyggen och så med sin pappa. Det går ju så mycket lättare om det inte är en ettåring som vill upp på taket där ;) Alice och jag sover hos mormor då. Framförallt för att jag har så svårt för att vara ensam! Även om Alice är med så, ja jag vet inte, det är på nåt sätt jobbigt att vara ensam ansvarig. Jag har alltid varit sån, så länge jag kan komma ihåg. Men, jag är ju en kräfta ända ut i klospetsarna som jag brukar säga! ;)

Dagen idag har iaf varit härligt intensiv! Jag började med en sväng till stallet och en mysig ridtur i solen på älskade Wille <3 Energiboost nr 1 - check! Sen åkte jag hem till mormor, bytte om och hämtade mormor + Alice och körde upp till Gränby Centrum. Där mötte vi upp moster C som självklart hade med sig kussarna E & A. Alice blev alldeles till sig av lycka när vi sågs, kussarna blev ju såklart också glada :) Energiboost nr 2 - check! Vi matade allas magar, shoppade lite och sen blev det hem till mormors trädgård för att leka med den nya båtbanan som införskaffats. En riktigt avancerad sak med slussar och vattenpump.
Bild från Leklust reklamblad.
Barnen hjälptes åt bra med montering och även om de kivades lite så lekte de jättefint tillsammans, alla tre! Energiboost nr 3 - check!

Efter middagen installerade jag den nya boxermodulen på mormors tv så nu finns alla kanaler på den också. Dessutom så fick de Canal + olika kanaler gratis i två veckor. Helt ok! :) Så det blev lite film för mig ikväll när mormor sydde nya dynöverdrag.

I morgon väntar festligheter med gamla stallkompisar, men innan dess ska vi nog bara vara hemma och njuta i trädgården! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar