tisdag 24 juli 2012

Dag 2 - Och lite annat

Träning: Promenad med hästen vid hand. 1,1 km på 16 minuter. En tid som helt klart kan förbättras! Speciellt med tanke på att hästen sinkade mig, han ville inte gå lika snabbt som jag ;) Större delen av slingan är uppförsbacke = bra rumpträning!
Har även handlat massor av mat, burit hem och packat upp allt. Samt hjälpt mamma att göra klart en del arbete på lusthuset. Bra vardagsmotion helt enkelt!
Gjorde träningsprogrammet nu på kvällen också och det kändes helt ok. Har pinsamt dålig muskeltonus just nu men det ska bli bättre!
Mat: Bra dag! Mackor till frukost är kanske inte det bästa, men det är mat. Bra lunch och bra middag. Fick lite glass och färska hallon till efterrätt vilket verkar ha mättat dagens sötsug. Det här känns faktiskt helt ok. Ska nog tillåta mig att tugga på lite salta pinnar nu också.
Sammanfattning: En riktigt bra dag! Har även pratat med mamma om vad jag påbörjat och jag tryckte på att jag inte bantar utan lägger om allt så jag vill inte ha något tjat om vikten. ;)


För övrigt har jag pysslat med förberedelser inför helgen. Jag känner att hjärnan börjar kicka igång igen efter sommarens dvala. Hjärnaktivitet är bra grejjer! :D Jag har såklart myst en massa med Alice också. Jag har verkligen världens finaste unge! ♥ Visst, man kan bli knäpp när man nattar henne ibland och hon bara bråkar. Sen så slutar hon helt plötsligt att tjafsa, ler stort med nappen i munnen och börjar sjunga med i vaggvisan. Kan man annat än le åt henne då? När vi byggde på lusthuset idag så skulle hon självklart hjälpa till med att klättra på stegarna, sno spikar och komma med allmänt glada tillrop. Då och då gick hon och plockade lite krusbär från busken och åt också. Smaskens!


Nu ska jag avrunda dagen med lite film och salta pinnar, för det är jag banne mig värd! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar