lördag 19 januari 2013

Liten sjukling

Min första helg under praktiken tillbringas på soffan med en liten tjej som hade 39,1°C i temp sist jag kollade. Inte vill hon äta heller... Eller ja, en isglass och en hel del dricka har iaf gått ner idag! ♥ Vi får väl se om det går att lämna på dagis på måndag eller om hon får vara hemma och mysa med någon av oss. Det skulle vara både mysigt och skönt att vara hemma med henne, men jag måste erkänna att jag faktiskt längtar till Bring på måndag! Jag trivs redan jättebra och ser fram emot hela LIA-perioden där :)

Själv hade jag dejt i stallet på morgonen men trots strålande sol så rider man inte gärna när det är kallare än -20°C vilket det var idag. Vi tog en promenad med pållarna istället, mina kinder kändes till slut som att de skulle ramla av typ! :O När vi sen satte oss i fikarummet för att ta en kaffe så kände jag hur det droppade vatten på kinden? Jag insåg då att det inte bara var imma på mina glasögon utan till och med frost som nu smälte! Ujujuj, det var nästan skönt att ha en feberhet liten tjej i knät sen när jag kom hem. Jag hoppas att det inte blir lika kallt i morgon för jag vill rida! Funderar också på om man ska spendera lite pengar och investera i ett par plaststigbyglar så att fötterna inte förfryser. Hööks har ett par för 169:- så det är ju överkomligt!
Ganska snygga är de också faktiskt, eller hur?
Vill man så kan man dessutom flasha till det med stigbygelplattor i olika färger. Visst skulle det vara snyggt med rosa till Wille? ;) Näää, men de blå kanske? :)

Men först ska jag väl prova och se hur jag trivs med dem innan jag piffar till nåt. Borde kika på nya stigläder också, jag får se vad jag hittar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar