måndag 4 februari 2013

Ny jobbdator!

Ja min fina, gröna Bringdator sa ju upp sig i förra veckan så idag stod det en ny, ännu finare (icke grön) dator på mitt skrivbord när jag kom till kontoret. :) Jag blir verkligen suveränt bra omhändertagen av alla på kontoret och nu börjar jag verkligen komma in i arbetet. Jag börjar verkligen känna att jag har valt rätt yrke också, tack för puschen mamma!!

I övrigt så har Alice-brallis varit sjuk igen :( Hon var hemma hos mormor med hög feber hela torsdagen och även om hon var lite piggare i fredags så var det mycket vila och för lite mat... Helgen och även idag har bara ägnats åt återhämtning så nu hoppas jag att hon kan gå på dagis i morgon! :) I värsta fall så finns bästaste mormor som stand by ♥

Hos mormor börjar annars den sista etappen av renoveringen. Nu är det badrummet och hallen på övervåningen som ska fräschas upp, sen är hela huset fixat invändigt. Det kommer bli så fint! Snickar-Janne är duktig och har öga för detaljer och även om mamma har väldigt bra smak själv så får vi barn också komma med åsikter och idéer. Jag tycker iaf att det är jättekul! :)

Något mindre kul var upptäckten att någon har kört ner en av stenpelarna som står vid infarten till skolgården som ligger granne med mormor och morfars hus. Jag fattar inte, det är en massiv, kvadratisk stenpelare på ca 30*30*120cm. Det är inget man rubbar så lätt. Som barn så klättrade jag ofta omkring på dem och har aldrig kunnat föreställa mig att det ska gå att rubba dem ens. Ändå så ligger en av dem nu slängd flera meter bort! :O Jag gissar att den som plogar bara mejade ner den och körde vidare utan att bry sig ett smack :( Det är sorgligt hur lite respekt vissa personer har för sin omgivning!
Så här ser det iaf ut nu (suddig bild, tagen i mörker)
Klottret på garaget sattes dit när det var alldeles nymålat för några år sen. J*vla idioter som ska hålla på och förstöra...

Som vanligt nu så ska jag förbereda morgondagen genom att göra iordning mackor till frukost som jag packar med mig och så packa ihop väskan och lägga fram kläder. Sen blir det sängen! Klockan ringer 05:15, då går jag upp och klär på mig och fixar toalettbestyren. Sen vid 5:35 kör jag bilen ner till mormor och morfar och lämnar nyckeln så att mormor kan ta bilen och hämta Alice på dagis på eftermiddagen. Själv tar jag fram cykeln och cyklar ner till stationen och hoppar på stockholmståget som går 6:11. Ca 7:23 knallar jag in på kontoret på Bring, lagom för att hinna klä av mig, hämta kaffe och sätta igång datorn tills jag börjar kl 7:30 :) Logistikplanering hela vägen från det att jag kliver ur sängen känns det som ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar