måndag 15 juli 2013

Jag bara ler!

Just nu rullar allt på bra, framför allt med Wille! Han är så fin just nu! Igår trimmade jag dressyr på en äng och efter några byten som han gjorde helt perfekt kunde jag inte låta bli att testa lite. Byten i vart tredje funkade bra, vartannat blev lite svårare eftersom han blir lite väl taggad ;) men jag lyckades till och med med några byten i varje! :) Tyvärr blir han verkligen överladdad tillslut så att han bara studsar omkring men jag kan inte annat än sitta där och le åt honom, fantastiska häst! ♥ Jag gav upp galoppen och övergick till trav istället, och vilken trav! Det var bara kadensen som saknades, men motorn var definitivt igång.

Tog ett par bilder på honom när vi kom hem, nyfriserad är han också :)



Idag tog vi en uteritt med tjejerna i stallet som kommit hem från semestern. Först kändes han lite stel i bakdelen och första galoppen var ganska seg, men det tog han igen i nästa! Kaninhäst var det här! :P Men det var nog skönt för honom att springa loss lite slagg ur musklerna idag :)

Nu väntar några dagars hästledigt för mig, förhoppningsvis tar vi oss ut till landet en sväng då. Jag vill hitta en ny baddräkt innan bara för jag har en stark känsla av att jag knappt kommer få upp Alice ut vattnet om vädret tillåter det ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar