torsdag 7 februari 2013

Snart är det helg!!

Och för min del börjar ju helgen ganska tidigt eftersom jag jobbar hemifrån på fredagar :) Det innebär att när jag hämtar Alice på dagis i morgon eftermiddag så blir det inget mer jobb förrän jag är på kontoret på måndag. En hel, härlig helg väntar! Jag hoppas såklart på vettigt väder så att vi kan vara ute och leka med Alice och så att jag kan få ut och rida.

Ridningen ligger ju lågt för mig i veckorna, och igår när jag hade möjlighet så snöade det ju hela dagen. Blöt snö på tvären är inget väder som varken Wille eller jag uppskattar! Vi gick ut i paddocken en stund och lekte lite löst istället. Det var länge sen vi pysslade med sånt så jag hade inte så höga förväntningar. Speciellt inte på en såpass större yta som paddocken är mot en rundcorall som vi varit i tidigare. Men jag fick så jag teg! Han lyssnade superbra på igångsättningar och avsaktningar för rösten, vändningar på handsignaler och som grädde på moset så funkade till och med några join ups! Det har alltid varit lite sisådär med såna så jag blev jätteglad. Han kan när han vill min gammelman ♥

En annan anledning till att det inte rids i veckorna är att min medryttare har slutat :( Så nu letar jag ny igen! Om någon känner sig hugad själv eller känner någon som vill så hojta gärna! Det gäller ridning + mockning måndag, tisdag och torsdag för 500:-/månad. Ridmässigt får man i princip fria händer, så länge allt sker i samråd med mig, men jag har inget emot träningar eller så :) Och han är renlig i boxen så det är lätt att mocka ;)

Nåt annat tips jag behöver är lästips! Under de här totalt 12 dagarnas pendling så har jag avverkat Saker min son behöver veta om världen - Fredrik Backman, Du och jag och vi - Pia Hagmar och Sound of music - Maria von Trapp. Jag gillar inte deckare och det får inte vara någon tegelsten, då får den inte plats i väskan ;) Mamma ska låna hem Backmans En man som heter Ove åt mig men tills det är klart så måste jag ju ha något annat att roa mig med så bring it on med tips! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar