måndag 25 februari 2013

Energinivå 0

Jag har varit så löjligt trött förra veckan. Bara jobbat och sovit typ :/ Men idag ljusnade det redan när tåget rullade in mot Stockholm och det var fortfarande någorlunda ljust när jag kom tillbaka till Uppsala igen på kvällen. Vilken skillnad det gör för mitt humör och min energi! Jag behöver ljus och sol för att fungera! Och jag känner ju skillnaden i mig på en gång så nu hoppas jag att det fortsätter på samma väg :)

På Bring rullar det på och jag knåpar på med mitt. Det är myyyyycket data att behandla, och lite halvtråkigt ;) Men jag gillar ändå att vara ute i verkligheten, att få kvitto på att all studietid har varit värt det :)

Om en månad fyller Alice hela två år! :O Jag kan inte riktigt förstå att hon är så gammal redan, men när man tänker på hur mycket hon kan nu så trillar poletten ner ;) Hon pratar och förstår nästan allt man säger men framförallt så tycker jag att hennes egen initiativförmåga har ökat massor! Hon är både fantasirik och klok, min fina fina tjej ❤ Hon kommer ju att firas och få massor av fina presenter, men den bästa av alla kommer nog att vara störstkusinerna och moster från Skåne. De flyger upp så att hela familjen kommer att vara samlad för födelsedagsmiddagen, vilken present va?! :D Sen kommer det ju att bli ännu ett firande med M's familj. Det blir alldeles för många för att bara ha ett kalas, då kommer Alice inte hinna förstå nåt av det så det är enklast att dela upp det. Och så blir det ju fler tårtor ;) Eftersom favoriterna nu (utöver Pippi som alltid leder) är Lilla spöket Laban och Monsters Inc så tänkte jag att ena tårtan får bli med Laban på och den andra blir nog ett försök till Mike Wazovski :)


 
Jag har mina idéer på hur det ska gå till, jag bara hoppas på att det går ;) Det är väl Mikes armar och ben som jag inte klurat ut än, men jag har ju en månad på mig! Nästa fråga är fyllningen. Jag har snöat in på någon form av mangomousse men jag har ingen aning om hur den ska tillverkas eller vad som passar till det :P Men, åter igen, jag har tid på mig! Om nån har några brighta idéer att komma med så bring 'em on! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar