söndag 20 september 2015

Hösten är här!

Och därmed terminens första dagisevent. Alice har blivit fotograferad, och som vanligt så levererar Siluettfoto helt underbara bilder! Kommer ha svårt att välja ut vilken av dem som vi ska köpa :) Får visa bild här sen när vi köpt hem dem, vill inte lägga ut annan fotografs bild med vattenstämpel ;)

I fredags var det dags för den årliga, barnfria föräldrafesten som arrangeras av de nya föräldrarna. Ett utmärkt tillfälle att lära känna varandra med, och det brukar vara riktigt roligt! Så också i år såklart :) Årets tema var Sun Trip och vi möttes av en reseledare som guidade oss vidare, tror nog att vi hamnade på Pepes Bodega till slut ;) Vi fick god mat och underhölls med musikquiz. Det var en jämn kamp, efter de första skriftliga frågorna låg mitt lag och ett till i ledning, med de andra två bara ett par poäng efter. Sen följde snabbfrågor där vi skulle nämna artist och låt snabbast. Där dominerade jag och min lagkamrat ;) Vi skulle ha fem snabbfrågor men det var så kul att det blev femton st. Efter tio st ledde vi med två poäng men gick med på fem till, varpå vi drog iväg och vann till slut med sju poäng ;) Sjukt kul! Och tävlingsledaren (10 år yngre än mig) var helimpad av oss så resten av kvällen fortsatte han att testa mig på låtar. ADHD-hjärnan gjorde ett bra jobb den kvällen ;)

Dagen efter festen har vi alltid höstens fixardag. I år var det flera stora saker att ordna med. Tidigare så har ju mina föräldrar och jag byggt ett utekök och en kiosk på gården

 
Nu fick utemiljön ännu mera lyft. En pappa och farfar grävde om sandlådan som var gömd långt in i häcken och flyttade ut den en bit. Så mycket större den blev!

Av någon anledning så vill bilderna inte fungera just nu, får kolla på det sen!

Själv kämpade jag på med spade och soppslev, borr och armering (jag fick hjälp av andra när de var klara med sitt men jag gjorde 7/11 gropar själv) och skapade en balansbana till kidsen! :)

Tungt och slitigt, ryggen är INTE glad idag, men kidsen som var på plats blev överlyckliga och ville bara klättra och balansera så det var helt klart värt det! :)

Nu ska jag försöka få igång min kropp och få ner barnet i ett bad. Om några timmar är det kalas för morfar som fyller hela 70 år imorrn, hipp hurra för honom! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar