lördag 13 april 2013

Jag hade tänkt...

...skriva ett beskrivande inlägg om mitt första besök på nya Psykiatrins Hus uppe på Ackis, men nä, inte idag, jag har haft en alldeles för bra dag för det! Trots snöblandat regn och bläigt väder så har den varit toppenbra!

För det första så tillbringade Alice och jag förmiddagen hemma hos mormor och morfar tillsammans med kusinerna. Åh så underbara ungar det var idag! ♥ Vi spelade spel, lekte, kollade på film och bara myste. Tårarna rann på Alice när de var tvugna att åka hem ♥ Jag är så glad att de trivs ihop barnen, även om det gnabbas ibland ;)

För det andra så trotsade jag vädret och sadlade på Wille för att ta en ridtur ändå. Igår kände jag att han var väldigt stel, speciellt i vänster sida. Jag gissar att det beror på att han vänjer sig vid ny ryttare och har lite träningsvärk. Idag ville jag försöka få loss honom och fokuserade på lugn och lösgjordhet. Framförallt måste jag tänka på hur jag sitter så att jag kan hålla koll på bogarna också. Mycket halter gjorde vi, och övade på att stå stilla lugnt och avslappnat (dvs INTE bli en giraff och tappa ryggverksamheten). Från halten satte jag igång i trav och hej vad det gick! Jag lyckades verkligen få loss bogarna så att han travade med fin bogfrihet och ett härligt sug i bettet utan att bli stark. Det var verkligen underbart, fina fina häst! ♥ Nu är det bara mina magmuskler som ska orka sitta på honom i den korrekta traven också ;) Men det måste gå, jag vill inte tillbaka till den låsta, markbundna traven som vi så ofta hamnar i. Jag måste rida för det, och det ska gå! :)

För det tredje så var mormor och morfar snälla och barnvaktade åt oss så M och jag fick åka och storhandla ensamma. Så skönt det var att få det gjort, och utan att bli helt slut av att underhålla Alice också! :) Så nu är förråden påfyllda här hemma och det går att laga mat igen utan att trolla med knäna ;)

Kvällen avslutades med Se upp för dårarna på tv, en lagom ansträngande och trevlig film :) Nu ska jag däremot ladda inför ännu en helt hästledig dag som ska ägnas åt att köra renoveringsskrot till återvinningen istället ;) Alltid finns det något man kan fylla dagarna med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar