måndag 19 augusti 2013

Spännande...!

Livet lunkar på med fokus på träning för mig. Det är skitkul rent ut sagt! :) Jag har gymmat både med sällskap och ensam, och jag har tagit mig för och gått mycket mer. Det är jobbigt ibland men vill man bli fin så får man bita i det sura äpplet ;)

Alice hade kortvecka på dagis förra veckan pga planeringsdagar så torsdagen var vi till Enköping med mormor och kusinerna. Innan vi åkte hem tog vi ett dopp i Bredsand. Det var ganska kyligt, kanske blev det sommarens sista dopp? Å andra sidan har det blivit en hel del härliga bad i sommar så jag ska inte klaga :)

Fredagen blev en riktig tjejdag, bara jag och Alice ♥ Vi badade, lekte på lekpark och när Alice sov i vagnen avverkade jag 3,5 km promenad :) Det var en riktigt skön dag, jag ser fram emot fler liknande fredagar nu när det bara blir dagis mån - tors tills jag får tag i ett jobb. Jag får se till att hitta en bra rutin med mat - lekpark - långpromenad så ska det nog bli bra! Först och främst vill jag ju ha ett jobb såklart, men tills dess måste jag ju göra det bästa av situationen så att både liten och jag mår bra. Jag känner mig själv också, jag måste ha planer och rutiner för att må bra och för att orka fortsätta jobbletandet.

I morgon ska jag däremot frångå mina rutiner och göra nåt ganska oväntat för min del. Jag vill inte riktigt avslöja vad det gäller förrän det kanske blir verklighet, men det startar med en intervju imorgon, och det gäller inte något jobb (tyvärr). Däremot, om det här går i lås tror jag att mina jobbchanser kommer att öka en hel del! Vid 11 imorgon är det dags, håll en tumme för mig vettja!

Som bonus till det här inlägget måste jag visa bilder som är nästan på dagen ett år gamla. Vår fina, underbara unge! 
Liten på väg till första dagisdagen någonsin!

Tittut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar