onsdag 21 augusti 2013

Stånk och stön och pust!

När man gymmar med Ida blir det mycket stånk och stön och pust, blandat med härliga gapskratt! :) Vi har verkligen kul ihop och pushar varandra på ett positivt sätt. Jag maxade ut vikten på ryggen idag, bara för att testa, och det är nog ingen omöjlighet att klara 4*10 på 55 kg till slut. Däremot var det totalt omöjligt att klara den vikten på magmusklerna. Ida liknade mig vid en pingvin när jag bara frös fast i maskinen :P Skrattet som kom då gjorde det inte direkt lättare för mig ;) Mina magmuskler kommer nog hata mig imorgon, de var ömma redan idag efter gårdagens ridpass. Men, av träningsvärk blir man vacker!

Jag är riktigt glad att Ida fick med mig att börja träna. Inte bara mår jag bra fysiskt av det, jag mår bättre psykiskt och så är det ju så roligt också! :)

Wille fick ett lugnare pass idag, han hade definitivt träningsvärk efter vår galoppträning på ridbanan igår! Så det fick bli stretching och longering med stretchpauser. Stelheten släppte mer och mer och nu syns inte mycket av rörelsestörningen längre. Vet man vad man ska titta efter så visst kan man se några steg ibland, men vi arbetar helt klart åt rätt håll med honom! Fina gamla gubben ♥ Imorgon får jag nog satsa på en lösgörande uteritt som mjukar upp oss båda. Men jag är lite sugen på att boka en dejt med fröken nån dag, det känns som att det börjar bli dags!

Gårdagens intervju gick bra, jag ska berätta mer längre fram men det är än så länge positivt i alla fall. :)

Nu ska jag vara så avancerad att jag börjar lägga upp lite veckoplaneringar för träning, det ni! ;) (kursivt = genomfört)
Måndag: Gym + 4 km vagnspromenad med Alice
Tisdag: Stalljobb + 1 timmes ridning
Onsdag: Stalljobb + jobba Wille från marken, gym, drygt 6 km cykling
Torsdag: Stalljobb + ridning, PW med stavar minst 3 km
Fredag: vagnspromenad minst 4 km
Lördag: Stalljobb (Wille vilodag), gym, cykling
Söndag: PW med stavar, minst 3 km

Måndag, fredag och söndag är jag hästledig och fredagar är Alice hemma från dagis så det blir lite pusslande för att få ihop vettig träning, men det går! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar