fredag 13 december 2013

Jag protesterar!

Ja det gör jag faktiskt! Och detta mot mitt knä. Det i sin tur verkar protestera mot kylan och hanterat det genom att överspänna senorna på baksidan av knät, vilket i sin tur leder till att jag spänner höftböjaren och får ont + att jag inte kan ta ut steget som vanligt. BLÄ! Jag vill ju inte begränsas till inomhusträning i vinter! Har ju till och med ett par fräsiga benvärmare som mamma hittade (och har stickat en gång på världen) så att vristerna inte ska bli kalla igen. Men jag får väl helt enkelt skrapa ihop pengar till ett vettigt knäskydd antar jag. Alla gamla verkar vara bortslängda nu... För er som inte vet så är det främre korsbandet i höger knä halvt avslitet. Det kunde inte tänka sig att gå av helt när jag skadades så att det kan åtgärdas, nej då, bara till hälften. Och då får jag stå ut och ha ont då och då. Men jag vill inte! Jag vägrar! Speciellt när det där målet jag pratade om tidigare är så nära så att jag nästan kan ta på det. ;)

Förresten, apropå träning! Efter lite letande så hittade jag faktiskt en enkel version av Endomondo till Symbian så nu kan jag direktlogga träningen igen! Ska testa den i stallet imorrn :) Hoppas ta mig en sväng till gymmet imorrn kväll också, så kan jag ta en välförtjänt vila på söndag. Då ska jag bara vara med min fina familj och julmysa :)

Idag är det ju lucia också och våra fantastiska fröknar på Rödmyran hade styrt upp ett jättefint litet luciatåg med ett gäng lucior, några tärnor och stjärngossar, flest tomtar och så en söt pepparkaksgumma. Alice var tomte med stjärnor på luvan och sjöng med duktigt i alla sånger. M var med och tog kort så jag hoppas kunna få visa några fina bilder sen :)
Men lucia innebär också att julen närmar sig med stormsteg! Och jag är inte klar med alla julklappar än...! Men de flesta är klara, det är såklart bara de svåraste kvar. Suck. Men till storkusin E fyndade jag i en nyöppnad butik här i området som drivs av en av Alice dagiskompisars mammor, www.poppystreet.se. In och fynda ni också vettja :) Jag borde slå in lite fler paket idag, men nä, det orkar jag inte. Ska ta dagens sista shake, mysa ner mig under en filt och sen bara njuta av alla fina julljus här hemma :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar