onsdag 11 december 2013

Traska åt öster och traska åt väster...

Och traska åt söder och norr. Hej och hå, traska på, sen traskar vi hem igen! Ja, det beskriver nog dagens motion. Jag skulle åt och gå med stavarna i ett lagom tempo för att lossa mina träningsvärkande muskler (hej triceps, nu vet jag hur jag hittar dig!) så jag plottade ut en lagom vända på ca 3,7 km på distansen.se och sen gav jag mig av. Men nånstans i gränslandet mellan Årsta och Slavsta så måste jag ha missat en sväng för när jag trodde att jag skulle vara på ena sidan så var jag på andra. Efter lite mera traskande, tänkande och svängande så hamnade jag till sist där jag skulle :) Och det blev en dryg km längre än planerat ;) Men jag höll mitt lagoma tempo (6 km/h är lugnt för mig) och hade Musikhjälpen på i lurarna så det gjorde inte så mkt. I morgon hoppas jag däremot att träningsvärken ska ha lagt sig lite för då är det gymdags igen! Och julklappsshopping med tillhörande cykling till och från stan :)

Så, hittills denna vecka har träningen sett ut så här:
Måndag:  35 min ridning + 30 min PW
Tisdag: 45 min ridning + 55 min gym
Onsdag: 50 min PW
Och resten av veckan planerar jag så här:
Torsdag: ~1 h gym + transportcykling. Ev PW på kvällen.
Fredag: PW/promenad med Ida, kanske en timme?
Lördag: 45 min - 1 h ridning + 30 min PW
Söndag: vilodag! Förutom vardagsmotionen med Alice såklart :)

Jag är glad att jag är frisk och igång med träningen igen! Men jag saknar verkligen min smarta telefon som är trasig, det känns så knas att lägga in all träning i Endomondo i efterhand istället för att direktlogga den. Men, det är ju tur att det iaf går att lägga in efteråt! :)

Tänk att jag har blivit sån endorfinjunkie ;) Ja, det är så det känns. Jag säger att det är kul att träna men det är nog snarare att jag vill ha endorfinerna. Det sägs ju att man ofta ersätter ett beroende med ett annat, när jag slutade röka så blev jag istället sockerberoende. Nu slutade jag med socker och jag tror nog att jag omedvetet har ersatt det med endorfiner! Inte mig emot ;) Jag mår ju bättre och bättre fysiskt. Det enda som saknas nu är väl ett jobb så att jag får råd att köpa bättre passande träningskläder, de jag har börjar bli lite stora :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar