torsdag 6 mars 2014

Början till slutet

Jag ser målet! Ja, vad det gäller inredning och fix lägenheten alltså. Snickar-Janne har haft en heldag här hemma och nu har jag en ny, fin bänkskiva i ek i köket, ett överskåp över kylen och lite annat smått och gott är fixat. Åh så skönt det är! Vill plocka iordning i köket igen men bänkskivan är mitt i oljning så det får vänta tills imorgon. Skulle behöva komma ihåg att åka förbi glasmästeriet och kolla vad lite glashyllor kostar också så att bokhyllorna blir klara, vi får se om det hinns med imorgon.

Varför skulle jag inte hinna imorgon då? Jo, min sjukskrivning är ju slut nu så det innebär att jag återigen är arbetssökande och Alice har bara dagis mån-tor. Så imorgon är det fredag och hemmadag för oss! Vi ska till mormor och prova lite kläder inför resan också, men det känns inte så betungande ;) Det är så skönt att bo nära mormor och morfar, + närmre till stan och så. Jag behöver inte ens starta bilen nu på två dagar om jag inte vill :)

Jo, nåt längre blogginlägg och lite bilder hade ju varit trevligt, men nä, jag är för trött idag! Jag var nämligen igång tidigt imorse, kl 06:30 var jag på plats i gymmets gruppträningssal och var med på ett Bodycombat-pass. Svettigt och jobbigt och trötta muskler, men kul var det! Sen hann jag hem, släppte in snickaren och åkte med Alice till dagis. Därefter fortsatte jag ut till stallet och tänkte ta en skrittvända med Wille. Men, det solade, fåglarna kvittrade och Wille var på strålande humör så vi ponnybusade i galopp uppför klätterbackarna. Skitkul hade vi! :D Men, eftersom planen var skritt så red jag i barbackapadden. Mina stackars mag- och ryggmuskler kommer inte tycke om mig imorgon är jag rädd ;) Men det är det banne mig värt med tanke på vad det ger mig mentalt med såna här dagar. Jag älskar att träna och jag älskar att vara ute och leka med min fina häst! <3 Men nä, nu är det nog faktiskt sovdags! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar