lördag 1 mars 2014

Inspirationen kommer smygande...

Likt våren som så sakteliga börjar komma så gör även min blogginspiration det! Bloggen har fått ett nytt namn och ska även få en ny design när jag lyckas fixa det ;) men det blir lite representativt för Alice och min nystart i vårt nya liv tillsammans, i vår nya lägenhet! :)

Än så länge kommer jag inte skriva något om vad som hänt sen M gick bort, och jag vet inte om jag kommer göra det alls faktiskt. Bloggen ska jag ha för att se framåt och jag bearbetar min sorg ändå. Jag vill bara förtydliga det så att ingen kommer med några dumma kommentarer. Bara för att jag inte nämner det som skett så betyder det inte att sorgen är borta eller att jag glömt honom, för det kommer aldrig att ske!


Så, vår nya lägenhet är en underbar liten gavellägenhet i ett 40-talshus som är lite krokot och snett och så vibrerar det när stora fordon kör förbi ;) Charmigt helt enkelt! Den är genomgående ljus och har fönster åt tre håll, + luftig balkong i vardagsrummet. Det är två rum och kök men det går att göra om till tre mindre rum, vilket det också har varit tidigare. En bra grej tycker jag, då kan vi bo här tillsammans länge! :) Just nu har jag börjat slå av på inredningsfarten, men det är alla de där slutdetaljerna kvar så innan det är på plats får bilderna vänta. Tillsvidare tar jag gärna emot tips på snygga fönsterlampor på fot. Det behövs i alla rum! Sovrummet har en matt röd accentfärg, i övrigt är det naturfärger, furu och björk där inne. Vardagsrummet har mycket vitt som bryts av av en mörk kornblå och en galet hallonrosa färg ;) Köket har däremot ingen fast färgskala än, inte mer än att mina morföräldrars allmogeblåa hörnskåp står där inne. Golvet är ett gråaktigt ekgolv och köksskivan ska bytas ut till ek. Det som ligger nu är en brun mosaik (!!) som är snygg på håll men kommer man nära ser man att den är snett lagd + att den är omöjlig att hålla ren! Fattar inte hur den som lagt den tänkt över huvud taget. Galet.

Möbelmässigt så har jag bytt ut en hel del, ffa för att de gamla möblerna inte passade in i den här ljusa, fina lägenheten :) Allt utom min säng är dessutom fyndat begagnat! Både på Blocket och på second hand affärer. Jag har sparat tusentals kronor på det och är riktigt nöjd med allt :) Lite målning fick det bli också, men det finns ett bra hobbyrum för sånt nere i källaren här så det var inga problem.

Nu ska jag snart krypa ner i min sköna säng och försöka få några timmars ostörd sömn innan den lilla prinsessan kommer knallande från sin säng till mig. Hon tycker att hon är stor nog att ha sin säng stående för sig själv i ett eget hörn och inte bredvid min som alltid tidigare, men framåt småtimmarna smyger hon över till mig ändå, vilket jag inte har något alls emot! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar