måndag 19 maj 2014

And I'm running running running...!

Idag var det dags för Vårruset tillsammans med Ida. Jag var ganska nervös innan eftersom jag dels inte avverkat 5 km på mer än ett halvår och det är ju alldeles nyligen som jag börjat springa lite mer. Sen har regnet vräkt ner större delen av dagen så det kändes ju inte så peppande direkt. Som tur var så duggade det bara när det väl var dags!

Före start, lite nervös och förväntansfull, iklädd regnponcho :P

Vi valde utkanten av startgrupp "Jogga" och gav oss iväg några minuter efter tätgruppen. Planen var att växelvis jogga och gå men helt plötsligt hade första km gått i lugn jogg av bara farten! :) Vi gick uppför den första backen men sen fortsatte vi jogga ända tills första vattenkontrollen som var nästan halvvägs. Strax därefter fick Ida lite känningar i kroppen så hon ville ta ut stegen lite. Jag fortsatte växelvis springa och gå. Hade lite håll ett tag men det gick över efter ett tag. Och ju fler medlöpare jag passerade, desto mer taggad blev jag! Sista biten jag gick var vid andra vattenkontrollen, sen sprang jag hela vägen in i mål och hade till och med ork kvar till en slutspurt! :)

Trött, glad och nöjd, strax efter målgång. Det största problemet jag hade under banan var att regnet satte sig på glasögonen så att jag såg lite dåligt bitvis ;)

Resultatet då? Jo, jag stannade Endomondo på 39 min blankt! Och eftersom vår startgrupp startade en bit bakom den riktiga startlinjen så var ju den egentliga tiden en bit under 39 :) Jag hade tänkt försöka hålla ett tempo på 8:30-9 min/km, nu fixade jag 7:40 min/km. Fy fan vad jag är bra!

Jag som alltid har sagt att jag hatar att springa måste erkänna att det här var skitkul! Speciellt när man får en massa goodiebags och såklart, medalj!

Nu vill jag springa mer! Och ha bättre utrustning. Så nya springskor är prio ett, sen står en pulsklocka högst upp på önskelistan till födelsedagen i sommar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar