torsdag 5 juni 2014

Min extrafamilj!

Förra helgen var det Kristi Himmelfärds. Det innebär ju mera ledigt för de flesta. För mig och större delen av mina vänner innebär det Birdie. I år var det stora förändringar med ett expo anslutet till partyt, flytt till Fyrishov, fler sponsorer och framförallt, första partyt utan Micke på 13 år... Jag trodde att jag inte skulle klara av att vara där, men jag gjorde det. Tror att de nya lokalerna hjälpte, men den största hjälpen vad såklart min underbara extrafamilj, Birdiecrew! Jag känner inte alla, men jag känner kärnan, och det är några av mina allra bästa vänner. Jag behöver inte räkna upp några namn, ni vet vilka ni är och jag älskar er! <3

På lördagkvällen presenteras alla tävlingsbidrag. Micke och jag låg alltid på scenen och tittade på dem tillsammans. I år orkade jag fortsätta traditionen och satt på läktaren, omgiven av vänner och tittade på compos och demon. Jag saknade honom, men jag var så omgiven av omtanke och kärlek att det nästan var löjligt. <3 Efter det sista bidraget tog Maria mikrofonen och hyllade Micke med underbara ord, och sen visades en film som Jocke gjort, och den var verkligen helt perfekt! Jag hade inte hört hans röst sen dagen innan han dog, och jag ljuger om jag säger att det inte var jobbigt. Men det var samtidigt så fint. Tur att han var lite av en linslus så att det finns en hel del material med honom, då kan Alice få hjälp att minnas honom också!

Såhär nästan en vecka senare känner jag att jag vill engagera mig i partyt mer igen, om det går att få till till nästa år. Inte bara för min skull, jag vill göra det för Mickes skull. Det var på Birdie som vi återupptog kontakten och var det något vi hade gemensamt så var det kärleken till partyt!

Marias intro live
http://youtu.be/RjkOejsOpbY

A little memory of glimrick
http://youtu.be/dPiBRNsLKCU

(eftersom blogger inte samarbetar med mig får det bli länkar...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar