lördag 12 juli 2014

Sol och bad och trötthet

Den här veckan har varit intensiv...! Födelsedag i tisdags, med träning på kvällen. Ärenden i onsdags, och ett besök på Fyrishov (vi börjar äntligen använda våra sommarpass!). På onsdagskvällen var jag ute och sprang, och så kom kusinerna hem från skåneresan så torsdagen skulle såklart tillbringas med dem :) Det blev sol och bad vid Lafsen. Vi var i och badade allihop, det var riktigt skönt! Och så blev vi solbrända och fina allihop också :) Och trötta efteråt såklart! Speciellt jag som tog ett styrkepass på gymmet när vi kom hem ;) Behöver jag säga att jag hade träningsvärk i benen när jag vaknade på fredagen? :P Men jag hann inte tänka så mycket på det för det var visst bara att packa in oss i bilen och styra kosan mot Rullsand för ännu mer sol och bad med kusinerna! Vi fick en alldeles underbar dag och blev ännu mer solbrända och fina.

Idag då? Ännu mer äventyr? Nepp, inte om Alice fick bestämma. Enligt henne skulle vi sitta på soffan hela dagen! Jag lyckades iaf bära över henne till mormor och morfars soffa, men fortfarande iklädd nattlinne ;) Så hon fick hänga på soffan där och jag fick pyssla med lite annat.

Träningen då? Det var ju vilodag igår, och fortfarande grym träningsvärk i benen. Så lite lösgörande dynamisk rörlighet och rygg/mage/armövningar med pilatesboll på en filt i skuggan under ett äppelträd i trädgården fick det bli. Så nu har jag svidande muskler i HELA kroppen ;) Speciellt eftersom jag bitvis fick lite extrahjälp i form av ca 17 kg treåring som efter lunchen piggnat på sig och nu ville vara med. Rygglyft på boll med Alice på ryggen. Heja mig! :P Men hon var riktigt duktig också bitvis, gjorde nästan en hel solhälsning och hjälpte mig att hålla räkningen. Hon räknar iaf upp till 14 rätt!

När vi hade tränat färdigt så låg vi på filten och läste Bamse och bara hade det mys! Åh vad jag älskar såna här inga måsten-dagar! :) Som pricken över i åt vi lagom god middag med fantastiskt god squash och gurka, hemodlat och alldeles nyskördat! + att jag slängde ihop en rabarber/jordgubbspaj till efterrätt, är det lördag så är det! :)

Imorgon ska jag äntligen till stallet igen efter tre dagars hästledigt. Jag har abstinens! :P Saknar min fina plutt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar