onsdag 5 november 2014

Omstart?

Det känns lite som en trasig skiva det här med mig och mina omstarter. Men det blir som så när det händer stora saker i livet. Jag har för mycket med att hålla ihop mig och mina trasiga delar för att orka med att blogga då. Men jag har tänkt att jag vill ett bra tag nu, och idag kom jag på mig själv med att bara klicka på "Skriv inlägg" helt bara sådär! Så det är väl lika bra att följa impulsen och väcka bloggen ur dess dvala igen.

Det som har hänt under de här dryga två månaderna är inte mycket, förutom att min älskade Wille har vandrat vidare till Trapalanda, och därmed krossades ännu en del av mitt hjärta. Jag sa alltid tidigare att jag hade tre kärlekar, Alice, Wille & Micke. Nu har jag bara en kvar... Och det känns! Men det är inte det som jag ska skriva om nu, nä, Wille ska få ett helt eget inlägg med bilder och hyllningar. När jag orkar skriva om honom. Och det är inte nu.

Däremot har jag ju annat att berätta. Till exempel att jag har gått en fotokurs och lärde mig massor och gillar nu fotografering mer och mer! Det är ju askul! Och det var mycket därför jag ville återuppliva bloggen också, för att kunna dela med mig av bilderna :) Jag är fortfarande väldigt mycket nybörjare, speciellt inom RAW-foto och redigering. Men jag lär mig mer och mer. Jag ska bara ha orken att sätta mig vid stora datorn (ja, den fick flytta upp från källaren) och sätta igång hjärnan. Vissa kvällar går det bättre, vissa sämre ;) Så är det som småbarnsförälder!

Sen har jag en nedräkning också. Idag är det 43 dagar kvar. Den tiden ska jag stå ut med kyla, lera, snö, regn, och allt vad den svenska hösten och vintern har att erbjuda. Sen ska det vädret bytas ut mot sol, sand och Röda havet i en vecka. Julafton ska firas i poolen och julstrumpan får väl hängas på rumsdörren eller nåt sånt ;) Kan man klä en palm som gran tro? Äh, skitsamma, vi kommer inte ha tid att fira jul för vi ska bara njuta! Var vi ska? Åh, Hurghada, Blue Village Aquamarine <3 Jag längtar! Trots att det kostat mig det mesta av de pengar jag sparat ihop under det senaste året ;) men jag gissar att det kommer vara värt det till 110%!

Nu hoppas jag att jag vill/orkar skriva här lite oftare framöver. Och visa bilder såklart. Jag har ett gäng fina hundar som ska ses över och sen levereras till deras matte, och om allt klaffar blir det fler hundar fångade på bild på lördag.

Jag lever igen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar