torsdag 19 mars 2015

Ibland kan jag inte låta bli

Att bli arg, ledsen, förbannad, uppgiven och förtvivlad. För det var inte meningen att livet skulle bli så här. Det är förjävla jobbigt att vara ensamstående ibland. Hur mycket stöd och hjälp jag än har så är jag ensam vårdnadshavare för Alice, när der kommer till kritan är allt upp till mig. Och det är tungt.
Lika tungt är det att sitta ensam hemma kväll efter kväll. Ja, jag får barnvaktshjälp, men det är ändå inte samm sak som att kunna gå ut och gå när Alice sover och M satt i sitt rum. Nu krävs planering för alla kvällsaktiviteter. Det var inte meningen att det skulle bli så här!

Om en vecka står jag och gräddar pannkakor till pannkakstårtan som Alice ska uppvaktas med på sin fjärde födelsedag. Hon kommer få massor av fina presenter, och helgen efter kommer vara full av kalas. Men vi kommer också sakna hennes pappa. Det blir andra födelsedagen utan honom. Det var inte meningen att det skulle bli så här...

2 kommentarer:

  1. Det var det inte, fina Ninna! Du har all rätt att vara frustrerad och ledsen! Alla känslor är ok. Och du är en stark person som rer upp det så som du gör. Fantastisk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så glad jag blir! ❤️ Du vet ju hur man sliter sitt hår med de små liven ibland, och ibland blir det bara för mycket. Men man bryter ihop en stund och sen börjar man om... Och all pepp från fina vänner och familj gör att jag orkar! ❤️

      Radera