lördag 14 mars 2015

Välkommen hem till mig!

Jag vet att många som inte varit här hos mig än har efterfrågat bilder, speciellt min underbara buke-hejarklack ;) <3 Ni vet vilka ni är (hoppas jag!)  och utan ert stora stöd hade jag aldrig orkat igenom mycket av den mentala biten i flytten. Så här, sådär ett drygt år efter inflytt har jag äntligen tagit mig i kragen. Välkommen hem till mig! :)


Vi börjar med vardagsrummet, men den "vackra" månen (?) som föregående ägare pyntat väggen med och som jag inte orkat ta tag i... ;)

Närbild av hörnet vid balkongdörren. Den fantastiska blyertsteckningen är gjord av en granne till mina morföräldrar <3

Motsatta väggen med mina bokhyllor och sekretären som också används som skriv-/datorbord. Designstolen fyndade jag på en köp och sälj-sida på fb.

Där hänger också bilder på mig och Wille från Strömsholm <3





Sen har vi Alice hörna i vardagsrummet. Lek och pysselplatsen!






Nu knatar vi in i mitt mysiga kök, nu med en fin ekskiva :)

 Älskar marmorkaveln som jag fick i julklapp! Både en praktisk sak vid bakning och en snygg inredningsdetalj.
 Det blå skåpet kommer från mina morföräldrar (likaså bordet) och jag älskar det!

Ut i den stora hallen med trånga utrymmen ;)

Och sen in i sovrummet! Min sida, fotad från Alice säng.
Alice sida, fotad från min säng ;) Gunghästen köptes på Flyinges julmarknad när jag var student där och har använts av alla fem kusiner. It's a keeper!




Som avslutning lägger jag in en bild på mitt vardagslyx, att ibland unna sig en bukett färska snittblommor höjer verkligen känslan hemma!




Det är ju ingen designerlägenhet direkt, men det är en funktionellt, underbart och älskat hem! Både Alice och jag trivs fantastiskt bra i vår lilla lägenhet. Visst finns det småsaker som kan förbättras (ehm, månen, ehm) men det är inget som inte går att leva med. :)
Jag hoppas att många av er vill komma och besöka oss och se lägenheten live nån gång också, vi tycker om att få besök så det är bara att säga till! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar