lördag 18 april 2015

Från det ena till det andra

Just nu känns det som att jag bara gör en massa saker utan att komma någon vart. Vettigt va? ;) framförallt så sitter jag och planerar den loppis och öppet hus vi ska ha på förskolan om en vecka. Kom och träffa oss och fynda nåt kul vettja! :)

För övrigt idag så har vi varit hos mormor och morfar och hjälpt till med städning av altanen. Nu är den iordningställd för säsongen så nu väntar vi bara på värmen så att vi kan använda den också! Men det blev en fikastund där ute redan idag ändå :)

Det känns verkligen att det är ett säsongsskifte nu. Våren är i full gång och det blir de varmare och grönare ute. Ytterkläder byts ut till lättare varianter och Alice blir mer och mer självständig och kan roa sig själv ute samtidigt som jag kan pyssla med annat. 
Nästa sak att fixa här hemma är oljning av balkongen och putsa fönster. Men det är inga jättegrejer nåt av det. Balkongen är ju inte så stor och mamma har skaffat en fönsterputstjottefräsmaskin som gör det hela mycket lättare. Den ska jag låna! :D men nu är det världscupfinal-kür på tv som lockar och den får jag nog se från sängen om jag ska orka ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar