lördag 4 april 2015

EFIT

Ett foto i timmen. Det har jag ägnat mig åt idag, vid sidan av alla andra aktiviteter dvs :) Nu ska det såklart redovisas (till Buke, var annars ;)) och bilderna måste därför publiceras först. Så, här kommer min dag i bilder! Och nej, man måste inte läsa hela inlägget om man inte orkar ;)

8-tiden - cappucino till mig och choklad till Alice, dags att starta dagen!

9-tiden - Påskpysslet hos mormor startar!

10-tiden - projekt garnägg inleds. Kladdigt men spännande :)




11-tiden - Alla garnägg tillverkade och hänger på tork. De ska torka läääääänge...



12-tiden - Påsklunchen uppäten och magen är full av sill och Janssons ;)



13-tiden - Påskharen har varit på besök och lämnade påskägg i trädgården. Tackar!



14-tiden - Killkusinerna har åkt till parkourhuset och tjejkusinerna och jag roar oss med vattenballonglek i den lilla sol som visade sig. Kallt men kul!

15-tiden - nu fryser vi och byter vattenballongerna mot ett parti kinaschack :)



16-tiden - ännu mera pyssel! Nu tillverkar jag några Ojo de Dios i olika storlekar. De ska användas i mormors växthus när det är på plats är tanken.

17-tiden - uppdukat för påskmiddag!

18-tiden - väntan är över! Vi testar att sticka hål på ballongerna och till min förvåning blir garnäggen riktigt bra! Jag vågade inte hoppas på det innan ;) De hänger nu som en girlang över matplatsen hos mormor.



19-tiden - dagens första lugna stund. Lite fejsbok och choklad :)

20-tiden - hemma i vår lägenhet! Solen går ner över domkyrkan.

21-tiden - Äntligen lyckas Alice slappna av och somna. Det är så kul att leka med kusinerna hela dagen ju <3

22-tiden - Jag får en stund för mig själv i soffan med TLC rullande på tvn. Ger upp och går till sängen ganska snart ändå.

Och nu är klockan 23 och så snart jag är klar med det här ska jag släcka lampan och sova! :) Så det var min dag i bilder, lite snabbt sådär. Hoppas det roade någon, vi har i alla fall haft jättekul idag :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar