onsdag 8 april 2015

Spending money!

Här har det spenderats pengar! Fast på bra och nödvändiga saker. Under helgen så brann det på Barnens Land i Uppsala och Kapp Ahl som ligger granne har rent ut hel butiken, lager och allt. Under de första dagarna var det 50% rabatt, när jag kom dit igår hade de sänkt till 70% rabatt! Och eftersom jag åkte direkt från dagis så var jag först in 😉 fyndade massvis av byxor, fem par till mig. En bh fick jag också. Alice fick massor av strumpor, fem par strumpbyxor, ett par jeans och ett par jeansshorts. 👍 en glitterspray och ett par vantar åkte också med. Idag blev det en vända till med fyra toppar till mig, ett linne till Alice och en klänning som jag ska se om kusin E kan/vill ha. Lägger in bilder på kvittona, spenderade en hel del men sparade desto mer! Och jag behövde verkligen nya, fräscha kläder så det var helt perfekt! Röken då? Nä, det var bara om man verkligen sniffade som det luktade tyckte jag. Sköljde upp allt i en 15 min tvätt med lite tvättmedel så var det bra så sen 😀

Senare igår spenderades en betydligt större summa pengar. Under påsken fick jag ju tandvärk, så illa att jag på söndagskvällen var helt gråtfärdig av smärta. Så igår blev det ett akutbesök till tandläkaren som konstaterade död pulpa (det var när den dog som smärtan var som värst) och var i rotkanalerna. Yay... 👎 Det innebär att min fjärde rotfyllning är igång. Igår öppnades tanden, spolades ut och en provisorisk lagning med nån nejlikaolja las i. Det smakar inte gott, men jag kan äta normalt nu! Tyvärr dröjer det två månader tills nästa tid eftersom det var så fullt, men jag står på återbudslista så jag hoppas att det blir tidigare än så. Hoppas också att jag kan gå kvar hos denna tandläkare, hon var riktigt bra tycker jag! Har inte hittat nån jag gillat sen min favvo flyttade till Skåne så det vore verkligen bra.

Men dagens bästa var nog ändå Alice som övade på att cykla efter dagis, och helt plötsligt kom hon iväg flera meter själv! ❤️ jag bara tjöt av skratt och lycka. Min stora tjej! Det dröjer nog inte alls länge innan hon fixar det där alldeles själv tror jag 😀
(Hon vinkar till er på bilden ❤️)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar