söndag 19 februari 2012

Stallhelg

Så har vi en gång i månaden. Igår när jag hade insläpp och kvällsfodring så snöregnade det småspik, riktigt otrevligt väder, ville ta in alla pållar i stora halmade boxar! Nu gick ju inte det men de överlevde ändå. Idag var det däremot bättre väder. Jag hade morgon + lunch. Tog en lång utetur med Wille och bara hade det skönt. Trots bristfällig ridning på sistone så var han riktigt fin, speciellt galoppen var rund och trevlig!

När stallet var klart åkte jag hem till mormor och Alice, blev bjuden på smarrig lunch och tillbringade resten av dagen med dottern. Ja, ok, en anings pluggande blev det, i övrigt var det Alice som gällde! Jag har pluggat så mycket senaste veckorna, sen jag blev frisk, att jag behövde pausen. Eller, både Alice och jag behövde den!

Imorgon kommer båda storkusinerna och moster på besök. Det blir nog en sväng till stallet på förmiddagen innan moster ska till Stockholm så jag gissar att eftermiddagen kommer att tillbringas med lek inomhus. Kusinerna är ju världens bästa enligt Alice <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar