onsdag 27 mars 2013

Idag är ingen vanlig dag

För det är Alice födelsedag! Hurra hurra hurra! ♥
 
 
Dagen har gått i ett med massor att göra och lite jobb instucket här och var :) Vi började traditionsenligt med pannkakstårta och ett morgonpaket som genast föll o god jord.

 
Och pannkakstårtan var smarrig!
 
Sen fick födelsedagsbarnet gå till dagis och firas där med krona, mantel och påskpyssel. Här hemma städades det och lagades mat innan Skånefamiljen anlände. Storkusin B följde med och hämtade Alice på dagis på eftermiddagen och liten blev alldeles till sig av lycka ♥ Vi fick en mysig stund i vårsolen på gården.

När vi sen gick in för att jag skulle göra det sista innan middagen så sjönk Alice energinivå totalt och när det var dags för hennes födelsedagsmiddag så hade hon feber, stackarn :(
 
Hon fick inte i sig någon mat att tala om men drack påskmust så att hon orkade öppna sina paket :) Det var många fina saker som kom! Bland annat ett bilgarage med tillhörande bilar.
 
Och en ny låda Duplo som kusinerna lånade på en gång :)
 
Det som inte hamnat på bild är en fin korg med plastmat, en gunga och en matlåda med matchande vattenflaska med en häst tecknad av Lena Furberg på :) Men den present som jag blev gladast över var den enormt fina spark-/springcykeln från Puky som mormor skickat efter ända från Tyskland! :-O Den är så enormt fin och jag längtar efter att få se henne lära sig använda den :)



Kolla in liksom, hur fin är den inte??
 
Den febriga och trötta tjejen fick i sig lite chips hemma efter att alla åkt hem och sen somnade hon i min famn ♥ Tänk, om mindre än en timme, kl 22:48, har det gått två år sen jag höll henne i min famn första gången. Då var hon 50 cm lång och vägde 3610 g, nu är hon betydligt större, på alla sätt och vis. Men hon kommer alltid vara min lilltjej som har tagit större plats i mitt hjärta än vad någon annan någonsin har gjort eller kommer att göra i framtiden! Än en gång, grattis på födelsedagen Alice! ♥






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar