tisdag 30 december 2014

In the deep, Red sea!

En enda dag under semestern så lämnade vi hotellet, och det var för en dags snorkling i Röda havet. Det hela började med båtresa (och jag blev inte sjösjuk, yay!) för att sen ankra vid ett rev och snorkla direkt från båten. Jag hade aldrig gjort något sånt förr och var riktigt osäker på om jag skulle våga, men jag tog tjuren vid hornen och hoppade i! Och så nöjd jag är med det, det var helt fantastiskt!

Jag hade med mig en liten undervattenskamera. Den hade inte superbra lins, men jag har försökt redigera bilderna lite iaf ;)


 Muräna! :)




Efter att ha snorklat på öppet vatten (med ett gäng båtar i ring som inramning :P) så åkte vi till ön Giftun Island och stranden Paradise Beach där vi bjöds på egyptisk buffé och flera timmars strandhäng och snorkling på smårev. Här var vattnet klarare så att det var lättare att få bilder, även om den här nedanför försökte rymma ur bild ;)










 Stjärtfenan som sticker fram tillhör en drakfisk!
 Flöjtfisk
 Utsikt från havet över Paradise Beach
 En sur Alice som INTE ville bada i röda havet ;)
 Soluppgång över havet innan avfärd från hamnen.

Så, efter det här kan man lugnt sagt säga att jag fastnat för snorkling! Det var så häftigt så alla sätt. Jag var alldeles lyckorusig hela dagen efter till och med :) Nästa semester får gå till snorkelvatten tror jag! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar