onsdag 21 november 2012

Mental utmattning...

Jag är verkligen helt totalt utmattad mentalt känns det som. Men, det har jag inte tid med, det är bara att ta nya tag och kämpa på ett tag till. Klistra på leendet och ta sig till skolan. Snart är det jul, då får jag andas ett tag. Sen hoppas jag verkligen att jag får tag i en bra LIA-plats där jag kan vara mig själv och fortsätta utvecklas och trivas! Det är några personer i klassen som jag kommer att sakna, större delen är jag likgiltig inför och några kan fara och flyga dit pepparn växer. Därför biter jag ihop på dagarna och andas på kvällarna när jag har min fina familj runt mig.

Älskade Alice verkligen växer så det knakar, speciellt psykiskt! Förra veckan kom första treordsmeningen, "Mea Lalla gunga!" (mera Alice gunga) när hon och mormor var ute i trädgården och liten inte ville gå in. Idag kom det "mea bit kaka!" när hon ville ha lite mer kaka efter maten. Så det verkar ju vara när hon verkligen vill något som det går att utveckla talet ;) Dessutom fick jag ett "poti!" när jag nös i eftermiddags också! Väluppfostrad gullunge ;) ♥ Däremot är hon inte alltid lika söt... Humöret har verkligen utvecklats och tvåårstrotsen börjar nog göra sig hörd. Vissa dagar är jag nästan gråtfärdig när jag försöker få iväg oss på morgonen :/ Men så får man den där kramen och pussen och hjärtat bara smälter igen. Sen är hon ju världens finaste på alla sätt också!





Morgondagen bjuder på "föreläsning"/redovisning om sjöfart och sen ska jag åka till stallet och ta en tur till ridbanan med Wille tror jag. Kände idag när jag red att jag hade svårt att få in bogarna, speciellt höger, och det måste arbetas med på volt och bra underlag så att jag kan ställa och böja igenom honom ordentligt. Sen ska jag nog börja revidera fördjupningsarbetet. Fick tillbaka det med kommentarer idag och som det är nu är det G och med revideringar blir det VG. Men det är den där mentala tröttheten som står i vägen där igen. Då är det bra att ladda upp med ridning. Tömma hjärnan från tvivel och ladda upp med energi. Varför är det så svårt att jobba med sin självkänsla? Jag har alla verktygen, jag tror bara inte tillräckligt bra om mig själv för att klara av det...

Justja! Innan jag säger godnatt för idag så ska jag berätta att Wille har charmat in sig hos en tjej som heter Nathalie och hon ska nu rida honom några gånger i veckan :) Det känns riktigt bra, både för mig och för Wille. Nu väntar vi bara på snön så att vi kan ut och busgaloppa på fälten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar