torsdag 6 december 2012

Hej mitt vinterland!

Ja snön vräkte ju ner igår (som om nån här missade det :P) och jag hjälpte mamma med skottningen ett antal ggr. Jag hade föräldratjänst på dagis och mamma hade min bil till lite ärenden under tiden. När hon sen hämtade Alice och mig så var det på håret att vi ens tog oss med bil till Fålhagen! :O Vi fick hel enkelt sova över där :) Idag var gatorna här uppe vid oss plogade, men bara en bilsbredd så när vi kom hem ikväll så fick jag skotta fram en parkeringsplats. Samarbetade med en granne som kom samtidigt så vi gjorde plats för båda bilarna. Arbete känns ofta trevligare med sällskap och den här karln är nyinflyttad med familj där en dotter som är ca 9-10 månader äldre än Alice ingår. Blivande lekkompis kanske? :) Det kändes iaf helt ok när jag utförde all skottning igår och idag, men nu har ryggen blivit förbannad på mig, Aj aj aj :( Läskigt likt diskbråcket känns det, hoppas hoppas att det inte har gått upp!! Men, innan ryggen gav upp, ja innan middagen till och med ;) så hann Alice och jag med en mysig liten pulkatur på smågatorna i Fålhagen. Upp och ner för lagom stora snövallar körde vi, och Alice älskade det! Trots att jag råkade välta henne en gång ;) hon ville bara åka mer ändå! ♥ Får ta hem en pulka och ta oss ut en sväng på lördag tror jag :)

För er som bor lite längre bort och inte fattar hur det är hos oss kan jag bjuda på några bilder från vår balkong :P

Där under nånstans finns balkongbordet och stolarna.

På balkongbordet står visst några övergivna chiliplantor kvar :P

Snödriva i balkonghörnet (med ännu en chiliplanta i förgrunden).

Skolan idag bjöd på tullpresentation av min grupp, så nu har jag "bara" två tentor och presentation av fördjupningsarbetet kvar att göra den här terminen. Whohoo! Eller nåt :P

Jag har förresten kommit på varför mina glasögon klias på näsan och irriterar mig. Kolla, ena plastpluppen har ju gått av halva! Måste försöka hinna med ett besök på Synsam för att få det kirrat, för det här är inte skönt :/ Kanske ska gräva fram mina gamla glasögon och testa att ha dem imorn. De kanske kan duga att ha i stallet och så iaf.

Fick en tidig julklapp av mamma idag också (hon hade reafyndat). Groom-it Velcro från Mountain Horse. De kostar bara 299:- just nu på nyöppnade XXL Sport här i stan. Ett tips till alla stallkompisar som vill ha ett par vettiga skor i hösten/vintern som tål en hel del :)

Nu är det sovdags och ladda batterierna för en heldag med juridik i morgon på dagen. Kvällen ska tillbringas ensam med Alice. Vi ska bada, kolla på På spåret, mysa och ha en riktig tjejkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar