lördag 29 december 2012

On the road again...

Större delen av dagen idag tillbringades bakom ratten i Volvon, med Star Trailern påhängd bakpå. Strax före 7 i morse hämtade jag upp Annina för att rulla ut till Säva för att lasta in Stegge. Det var dags för en roadtrip! Vi skulle till Mustang för sadelprovning. Efter att ha hämtat upp en passagerare till när vi passerade stan igen så rullade vi lugnt och fint bort förbi Arlanda. Det var inte världens bästa underlag att köra i, men det funkade ändå :) Utprovningen slutade med att en fin dressyrsadel av märket Jeffries fick följa med hem. Jag hade aldrig sett det förr, men sadeln såg väldans trevlig ut! Och Stegge blev dressyrfjant bara sådär av en bra sadel (och bra ryttare :P) på ryggen. Det var kul att se!

För övrig var det rea i butiken men allt jag shoppade var ett par handskar som förhoppningsvis är lite mer vattentäta än de fleecehandskar jag har i stallet nu ;) Jag dreglade lite över ett Amigo-täcke som Wille egentligen skulle behöva, men eftersom jag har täcken som ändå är ok kunde jag inte rättfärdiga ett köp för över tusenlappen...

Sen hittade jag ett träns som jag blev helt kär i! ❤ Wille skulle verkligen passa i det också. Men sen såg jag märket och började dra öronen åt mig. När jag till sist hittade prislappen så gömde jag mig. 4950:-!! För ett träns!! :-O Men det var ändå himlans fint, eller hur?
På pannband och nosgrimma är det som ett frostat, svart bling. Så himla stilrent och snyggt! Så, när jag vinner på lotto, då ska Wille få det här av mig! ;)

Lillmonstret (a.k.a. Alice) satt i mormors knä, iklädd sin knallrosa one piece när jag åkte i morse. De har haft en intressant dag med lite trotsigheter vid handling, men en hel del mys och gos också. Morfar hade tydligen läst typ hela hennes bibliotek för henne ;) Det är allt bra tur att vi har mormor och morfar!

Nu ska jag ha lite egentid med glögg och en bok innan det är sovdags. Alice skulle inte alls sova ikväll utan kom i säng alldeles för sent, så har jag tur får jag sovmorgon i morgon (like that will ever happen! ;)).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar