måndag 7 januari 2013

Back to school again

Japp, så var det idag. Alice hade första dagen tillbaka på Rödmyran och jag hade lektion på förmiddagen. Det var en ganska nöjd dotter som jag lämnade i morse :) Under de senaste dagarna har hon pratat om några av dagiskompisarna ibland så hon längtade nog tillbaka till vardagen igen. Det började väl bli tråkigt att mest vara hemma med mamma ;)

Själv hade jag ju som sagt en lektion att bevista. Det var juridik med en sista genomgång inför fredagens tenta och jag måste säga att det inte känns så enormt livsfarligt längre :) Jag kan systemet, tänket, och nu ska jag bara läsa in lagarna och konventionerna så att jag hittar i dem lättare :) Tur att jag har några dagar på mig ;)

Efter skolan tog jag vara på tiden och rejsade till stallet, supermockade, speedade in med Wille och joggade ut med honom en sväng. Först var han alldeles ofokuserad och ganska dryg men efter att ha aktiverat honom ordentligt och jobbat med samling/övergångar så kände jag hur han släppte till genom kroppen. Jag kan inte säga det nog mycket; han är så förbannat fin att rida just nu!! ❤ Att han är 23 år gammal märks inte någonstans och jag blir faktiskt riktigt tävlingssugen nu ;) Som idag mot slutet så travade han energiskt och bra. Vi började trava upp för sista backen (där vi nästan alltid galopperar annars) och med en halvhalt samlade jag honom lite till så han gick väldigt "kraftigt" halvvägs upp. Sen släppte jag lite och avslutade backen i en travökning med en sån power att jag nästan blev gråtfärdig av lycka! ❤ Underbara, vackra, fina, knäppa, underbara häst!!

Nu borde jag läsa lite i CMR eller Montrealkonventionen eller nåt, men jag tar nog och packar ihop badväskorna istället. Imorgon ska vi till Fyrishov igen, men tillsammans med kusinerna den här gången. Det ska bli toppenkul :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar