lördag 5 januari 2013

Effektiv dag!

Jag har verkligen haft en effektiv dag! Eller, den började med huvudvärk men eftersom vi hade bestämt ommöblering idag så proppade jag i mig lite piller och körde på ändå. Mormor kom och hjälpte till och hade med sig kaffe till mig! ❤ Det gjorde susen! Vi började med att flytta byrån och montera ner spjälsängen. Löpande under hela arbetet användes dammsugaren flitigt. Byrån och sängen har ju stått så att jag knappt kommit åt att dammsuga där så det var en del damm :S När det var gott om utrymme passade vi på att klä på en sängkappa på resårbottnarna också, en sån enkel sak ger ett mycket trevligare intryck på en gång! :) 

Typ alla försvunna nappar hittades också :P Hela 13 st plockades fram i och under sängarna! :O Det var bara att sätta igång ett nappkok ;) Undrar hur länge det dröjer innan jag säger att alla nappar är borta igen?

När golvet var dammsuget och våttorkat så stoppades nya sängen dit :) Efter bäddning så skulle den självklart provhoppas av Alice





Det som är kvar att fixa med den nu är att klä in de madrassdelar som sitter i gavlarna med lite trevligare tyg + att jag funderar på att skaffa såna där träbokstäver och sätta på fotgaveln. Mormor har redan grävt fram ett bra tyg i sina gömmor (jag vill också ha en sån gömma sen!) så den delen är nog fixad ganska snart om jag känner mormoren rätt. Bokstäverna lär dröja tills jag har vägarna förbi en lämplig affär ;)

När den stora delen av ommöbleringen var klar så erbjöd mormor sig att ta mig Alice hem till dem för lunch och sovning. Hon är verkligen toppenbäst, mormor! ❤ Då fick jag igång M en sväng till så vi städade resten av lägenheten. Vi har sån bra arbetsfördelning vid städning: han plockar allt som är i vägen och jag dammsuger och våttorkar. Det passar oss båda perfekt! 


Jag hann med att åka till stallet en sväng också. Det var inte planen egentligen eftersom Wille har vilodag idag, men jag behövde komma ut och få frisk luft. Väl där fortsatte min effektivitet och jag mockade lite extra, skalade av bädden lite, och halmade upp med massor av fräsch halm :) Sen tog jag en promenad ut i hagen för att mata W med morot och pussas lite ❤ När det var gjort åkte jag hem till mormor och morfar där jag möttes av en väldigt pigg och glad liten stortjej. Under middagen och resten av kvällen pratade vi om att hon är ju en stor tjej nu som snart fyller två år, och stora tjejer måste ju ha en stortjejssäng att sova i, vilket Alice höll med om. Så där ligger hon nu och sover. Min stora tjej i sin stortjejssäng ❤ Finast i världen är hon!

Eftersom klockan som vanligt är alldeles för mycket så borde jag gå in och lägga mig i sängen bredvid hennes och försöka sova, men först ska jag nog bara ligga och titta på henne en stund och njuta av lugnet



Tack mormor för all hjälp idag, det hade ALDRIG gått att fixa så bra utan dig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar