torsdag 3 januari 2013

Tlött...

Tlött Ninna nu... Och ändå sitter jag här i soffan och "orkar" inte gå och lägga mig :P Det har varit en väldigt aktiv dag för mig med stall tidigt! Jag åkte därifrån 9:45, och då hade jag hunnit rida och mocka innan! :) Rejsade hem och tog en dusch innan jag åkte till Neuro för min tid med sköterskan. Tänk, det var sista gången på Ulleråker! Jag är ju så gammal i gemet där nu ;) så nästa gång vi ska ses dröjer ett halvår, och då har Neuropsykiatriska enheten för vuxna som den heter flyttat in på det snart färdigbyggda psykiatrins hus på Ackis område. Jag vet inte riktigt om jag gillar det. Visst, jag förstår att det är bra att ha allt samlat, men jag älskar lugnet och atmosfären som är på Ulleråker. Trots sjukhuset och byggnadernas historia (med den på området liggande patientkyrkogården) så känns det alltid fridfullt och "lätt" där. På Ackis omgärdas hela området av en stress... + att jag inte kommer kunna ta bilen till mina tider på Neuro. Bara det är aningens panikångestframkallande :( Jag får se till att mina tider läggs så att det funkar för mig att cykla! Och nej, jag åker inte buss. Har inte suttit i en buss på flera år! :O Att jag nu ska pendla kollektivt till Alvik ett tag är riktigt skrämmande :(

Aja, efter Neuro kom jag hem till mormor där Alice var tillsammans med storkusinerna E och A. De hade sparat en smarrig lunch till mig och jag var hungrig som en varg! Man får inte direkt matro när barnen leker tagare runt en ;) Men det är underbart att höra deras skratt! Alice älskar verkligen sina kusiner ♥ Jag lyckades iaf få henne att somna när mormor och de andra åkte på en liten utflykt. Då var det bara att plocka fram lagarna och läsa på! När Alice sen vaknade har det varit fullt ös hela tiden. Vi började med julgransplundring och sen var det matlagning och så har det rullat på. M var snäll och tog nattningen så jag slapp det, men det tog ett tag... Men nä, nu ska jag vara duktig och natta mig. Jag måste ju orka med vår dejt med goda vänner på Fyrishov i morgon! :D

Jag har inte så roliga bilder att visa idag men en bild av granen innan avklädning blir det iaf :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar