söndag 12 maj 2013

Uppladdning inför nedvarvning

Nu laddar jag inför att varva ner utbildningen. Nästa vecka är sista praktikveckan vilket innebär no more pendling sen! Och förhoppningsvis lite mer tid till bloggande ;) Men sista veckan betyder också att slutrapporten ska lämnas in, förhoppningsvis färdigskriven, och en presentation ska knåpas ihop. Den ska väl visas både på Bring och för klassen sen. Det blir iaf inte lika lång pendling i början av veckan då jag ska hänga på Arlanda och lämna över det flöde jag jobbat med till terminalen där. Eller, killarna ska göra allt, jag ska skriva rapport och vara backup :)

Om en vecka sitter jag här med ännu några lediga dagar framför mig efter helgen, som jag ser fram emot det! Wille ska få sig en friseringsdag och stallskåpet ska städas, varvat med jobbsökande såklart. :)

Dagen ridpass måste nästan redovisas också. Jag och Susann skulle hitta en ny väg och vi traskade över stock och sten, kalhyggen och sankmark, och till Malboros stora motvilja tog vi oss genom vatten. Det var riktigt strapatsrikt där i skogen. Till slut gav vi upp och vände hemåt (efter sisådär 45 min i skogen) och när vi var strax intill skogsbrynet upptäcker vi en liten, men välanvänd stig. Och se på fan, det var rätt väg som vi velat hitta från start! Så ridturen blev typ dubbelt så lång mot vad den skulle ha blivit, men å andra sidan så fick Marlboro lära sig att gå i vatten så det gjorde inte så mycket :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar