tisdag 3 februari 2015

Nämen vet ni vad?

Idag är det ett år sedan vi sov första natten i vår nya, fina, underbara lägenhet! :) mycket har hänt under det här året men framför allt så mår både Alice och jag väldigt bra, och vi trivs ännu bättre hemma! 

Sedan i våras någon gång har jag boendestöd regelbundet. Från början en gång i veckan men nu har vi två gånger. 45 min måndagar då städning står på schemat och på torsdagar får vi hänga i 90 min och då fokuserar vi på jobbsök och räkningar och såna där viktiga saker. Jag har aldrig haft sån bra ordning i mitt liv tidigare, A är verkligen en toppenbra stöd för mig! :) Alice gillar henne också så de gånger hon varit hemma när A kommit så har vi fått slåss om uppmärksamheten ;)

Jag har även kommit igång med bra träning hemma när Alice somnat för kvällen. En crosstrainer, en yogamatta, ett gummiband och ett hantelset är vad jag använder mest, och det kommer man långt med! :) Hade jag en bosuboll också så hade det varit perfekt, men det är jag lite för snål för att köpa själv ;)

Fotointresset har exploderat under året. Senast idag köpte jag en ny kameraväska (fynd på Röda Korset!) och när mamma och jag var uppe på middag på Villa Anna (bjudna av Svenska Finansmäklarna) ikväll så passade jag på att ta lite fina bilder av vår vackra domkyrka, Gustavianum, Helga trefaldighets och lilla Nathan Söderbom som hade fått en söt snöhalsduk :) visar resultatet sen! 

Så, ett år i den lägenhet där jag planerar att bo i en herrans massa år till. Hoppas alla år blir minst lika bra som det föregående :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar