söndag 1 januari 2012

Nytt år - ny blogg!

Jahapp, då sällar jag mig till den bloggande skaran. Har funderat på det länge men inte fått tummen ur (som vanligt när det gäller mig) men nu attans så ska det bli av! Varför vill jag blogga då? Jo, jag tänkte att jag är ju faktiskt inte som andra. Men jag klarar det ändå! Och det är ju bra så då kan jag ju visa det. Så helt enkelt ska jag blogga om min vardag som mamma, heltidsstudent, hästägare och som knorr på tillvaron så har jag diagnosen ADHD-C (kombinerad typ, både hyper- och hypoaktivitet). Vissa drag av Asberger finns nog där också är jag rädd ;)

Min familj som jag kommer att prata om består av:
  • Alice - min dotter, född 27/3-11
  • Sambon (M) - min vän och kärlek som jag stundom stångas med ;)
  • Mormor - min mamma, Alice mormor. Utan henne skulle allt jag pysslar med aldrig gå, världens bästa barnvakt!
  • Wille (Wilhelm) - manen i mitt liv. Min älskade häst som jag haft i 11 år nu. Också den enda häst jag nu har kvar. Utan honom skulle jag ha så mycket mera tid och pengar men livet skulle vara tomt och tråkigt!
  • Syster C - mamma till Alice kusiner E & A2
  • Syster U - mamma till kusiner R & A1
  • Morfar - rycker in som barnvakt då och då men jobbar massor också.
Så, då var familjen presenterad, hästen åkte med där också. Kanske ska berätta att jag till vardags också pluggar heltid! Jag ska bli något så snärtigt som Logistiker! För er som undrar vad det är, kolla in www.logistikstockholm.se Inte världens bästa hemsida men den säger lite om nåt iaf :)

Nu sinar kreativiteten för idag. Borde kanske klura ut hur man gör bloggen fin? Eller så ber jag helt enkelt bästaste Jenny om hjälp, hennes blogg hittar ni här. Ska istället ta min sovande bebis och krypa i säng tror jag. Men du, gott nytt år på dig! <3Länk

2 kommentarer:

  1. Hej! Kul att du börjat blogga, alla hamnar vi i bloddvärlden förr eller senare! ;-) Ser fram emot att läsa om vad du har för dig!

    SvaraRadera
  2. Kul att du bloggar Ninna!!!

    SvaraRadera