fredag 6 januari 2012

Och så vann tröttheten!

Vi skulle ha fixardag i stallet idag men när jag vaknade efter ännu en skrotnatt kände jag att det inte skulle funka. Istället så åkte jag ut på en gång nästan, lämnade Alice och M sovande i sängen. Framme i stallet så hjälpte jag Karin med de sista morgonsysslorna, sen packade vi ihop alla (råttätna) sopsäckar, fyllde bilen och körde till återvinningen. På återvinningen var vi faktiskt ensamma!! :-O Jag tror aldrig det har hänt mig förr. Det gick iaf lekande lätt att bli av med alla sopor. Efter det svängde vi in på City Gross för att bunkra upp med lite saker till staketen och sen tillbaka till stallet. När vi var tillbaka i stallet och solen kom fram kände jag att jag bara mådde sämre och sämre så jag åkte hem till en M som var lika slut som jag och Alice som var oförskämt pigg. Själv blev jag bara sämre och sämre så jag petade i mig en Imigran, fick på oss kläder och åkte hem till mormor. Där väntade ju bästa barnvakterna! Mormor, kusinerna och moster! <3 Med varm hand lämnade jag över Alice till de ivriga lekarna och sen somnade jag! Efter nästan tre timmar på soffan var visst Misse hungrig, mormor och Alice var ute och promenerade så det var bara att kravla sig upp till den krävande katten ;)

Mormor skulle på teater och eftersom hon trodde att jag sov så hade hon ringt hit M. Men Alice ville visst inte sova vagn idag utan vaknade så när mormor åkte stannade vi alla tre på huset och gick upp och la oss. Alice och jag sov två timmar till! Vaknade vid 18 och var hungriga båda två :P Men jag hade fortfarande huvudvärk :/ Nu har det iaf gett sig, Alice sover för natten i mormors famn, vi ska sova över här så att M ska få sova i lugn och ro och orka med dagarna bättre, det är ju onödigt att han också ska sova skit bara för att Alice och jag gör det.

I morgon hoppas jag iaf på att må bättre, då ska jag rida och sen bada! Kameran ska med till badet också :)

Godnatt! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar