måndag 25 juni 2012

Regn regn regn

Fy vad det har regnat idag! Usch och fy och blä. Men då har vi å andra sidan fått lite vettigt gjort här hemma. Mormor ringde 7:30 och kom förbi strax efter och hämtade upp Alice så att jag och M kunde jobba lite ostört. Till mormor kom även kusinerna E & A så Alice var såklart överlycklig Vi började med kaoset till förråd där vi typ bara stoppat in saker sen vi flyttade in. Vi trodde att det skulle ta tid men vi hade inte så mycket saker, det var mest bara klantigt inproppat. Så, efter lite plock, organisering, logistik och sunt förnuft så blev det riktigt bra! + att vi fick en massa plats över :D Jag var riktigt duktig också och gick igenom väskor med kläder som inte packats upp. Slängde en hel del av dem och en bag får gå till Röda Korset. Men lite ska sparas ändå :) Det känns verkligen bra att ha fått i ordning där ute, nu kan jag ta tag i resterande som är ouppackat här inne. Jopp, jag har en del. Det visade sig ju att jag var gravid typ en vecka efter att vi flyttat in och jag mådde så ruskigt illa en väldigt lång tid så det blev aldrig av. Men nu har jag ju faktiskt hela sommaren på mig :)

Resten av sommaren ser jag verkligen fram emot! Bara det blir bättre väder iofs... Nu har M semester ett tag till så det blir väl ett par vändor till upp till stugan. När han börjar jobba igen så kommer största syster U och störstkusinerna R & A upp till oss! Vi har inte träffat dem sen slutet av förra sommaren och jag längtar verkligen!

Ännu senare i sommar blir det besök igen. Denna gång av en mycket kär vän och dennes fina dotter ♥ Vi bor tyvärr väldigt långt ifrån varandra, annars hade vi nog umgåtts flera ggr/v. 

Sen ska jag planera inför dagisstart och skolstart. Har fått ett preliminärt schema för mig som ser jättebra ut :)

Summa summarum, regndagar är bra ibland ändå, man får annat gjort! :) Men ingen ridning, bara pussar på efterlängtade mysmulen. Hoppas på ridväder i morgon istället! :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar