tisdag 12 juni 2012

Var sak har sin tid

och nu börjar allt falla på plats! :)

Wille trivs toppenbra på Prästgården. Han har redan lagt på sig det hull han tappat och ryggmusklerna är på god väg tillbaka, tack vare den härliga, kuperade hagen! Pälsen är nästan borta och vi har börjat rida och utforska omgivningarna. Bara ett bad av herrn som saknas men det har ju blivit såpass kallt igen att jag vill vänta lite med det.

Busungen Alice lär sig nya saker varje dag, speciellt de dagar hon får träffa kusinerna. De är båda hennes stora idoler och om man ska kunna göra likadant så måste man prova större saker hela tiden. Visst händer det lite olyckor ibland men då hjälper en kusin eller två ofta till att trösta <3 Till hösten blir det förskola också, Alice ska bli en Rödmyra! www.rodmyran.se Det är ett litet föräldrakooperativ med bara 18 barn och tre pedagoger så det är väldigt familjärt. Vi var där och hälsade på igår, jag höll på att inte få med mig ungen hem. Tror inte att inskolningen kommer att vålla så stort problem. Det bästa av allt är att det bara ligger en minuts promenad hemifrån! :D

Sambon har snart semester och jag säljer av en massa hästsaker. Inte bara för att få in pengar utan mest för att det är så onödigt att ha allt bara liggande. Skolan börjar i slutet av augusti och tills dess hoppas jag ha tappat några kilon på magen också. Jobbar på det iaf :) Som sagt, saker faller på plats, en efter en, och jag mår ganska bra nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar