lördag 28 juni 2014

Ny header, ridtur och födelsedagskalas

Idag var Alice med till stallet och såklart på ridtur också! När vi kom hem så testade jag självutlösaren på mobilkameran och resultatet blev över förväntan så det fick bli en ny header till bloggen :) Originalet ser ut så här:


Försökte mig på en selfie på oss alla tre också, vilket inte var det lättaste :P

Men den bästa bilden idag är ändå den här. Alice och jag gick till hagen och ropade på Wille och han valde att gå till Alice och inte mig, trots att båda hade morot. <3 Hade jag tänkt till snabbare hade jag filmat för det syntes långt innan hur han hade siktet inställt på lillmatte! <3

Efter en trevlig stallförmiddag med min bästaste groom (som delade Ahlgrens Bilar med Wille) så åkte vi hem och gjorde oss i ordning för födelsedagskalas! Faster Towe och farmor fyller år nästa vecka men eftersom Towe rymmer till Kina så firade vi i förväg :) Vi bjöds på gott grillat och tårta och hann äta upp innan regnet blev allt för påträngande ;) Alice fann en ny vän i den 6 månader äldre Elliot som också var på kalaset och det var tårar av förtvivlan som rann nedför hennes kinder när vi åkte hem. Det känns som att den kontakten definitivt bör hållas vid liv för de var verkligen urfina tillsammans!

Vi hann hem och upp till oss innan regnet tog i på riktigt. Håll en tumme för att det är mindre imorgon för då ska jag springa I'm a runner-loppet...! Eller ja, kanske inte springa fullt ut för jag har nån dryg snuva (symtom: rinnande näsa och heshet, ingen feber eller halsont) men runt ska jag! Alice och jag hämtas av farmor och farfar 9:30, starten går 10:30. Om vädret är ok så hänger de i lekparken, annars tar de vägen nånstans så får jag klara mig själv :) Men så längre vädret är på vår sida så går det nog bra! Och jag måste verkligen leta efter en regntät löparjacka. Eller ja, en ny. Jag har en. I stl XXXL. Den är lite stor nu :P Och med tanke på hur sommaren ter sig bli så lär det behövas en sån!

Så, plocka iordning inför morgondagen, sen sova. Wish me luck! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar